Grand Automotive - Informačné memorandum ochrany osobných údajov
- Dátum poslednej aktualizácie a číslo verzie: 08/12/2021; V2.0 -
Prevádzkovateľ
Prevádzkovateľom je spoločnosť Grand Automotive Central Europe Kft. (1124 Budapešť, Csörsz u. 49-51.) (ďalej len „GACE”, "naša spoločnosť" alebo "my" vrátane všetkých skloňovaných foriem).
Účel, rozsah a právny základ spracúvania údajov
GACE počas činností uvedených v tomto memorande spracúva osobné údaje určené v prílohe č. 1 v rozsahu, za účelmi a v súlade s právnymi základmi tam uvedenými.
V prípade, ak spracúvanie údajov sa uskutočňuje na základe Vášho súhlasu, poskytnutie súhlasu je dobrovoľné. Súhlas daný našej spoločnosti je možné kedykoľvek odvolať vyhlásením vo forme listu adresovanom: 1124 Budapešť, Csörsz u. 49-51., alebo e-mailom na: ochranaudajov@nissan.sk s tým, že odvolanie súhlasu nemá vplyv na legitímnosť spracúvania pred vyhlásením o odvolaní. Neposkytnutie súhlasu so spracovaním Vašich údajov, alebo odvolanie predchádzajúceho súhlasu môže mať za následok, že Vás nebudeme môcť kontaktovať, resp. nebudeme môcť Vám poskytnúť potrebné služby.
Poskytnutie údajov spracúvaných na účely plnenia Vami uzavretej zmluvy, resp. vykonania opatrení pred uzatvorením zmluvy a poskytnutie údajov spracúvaných na základe nášho opraveného záujmu je taktiež dobrovoľné s tým, že v súvislosti s takým spracúvaním neposkytnutie potrebných osobných údajov môže mať za následok (okrem iného), že nebudeme môcť s Vami predmetnú zmluvu uzavrieť, alebo nebudeme môcť na jej základe plniť.
Poskytnutie údajov spracúvaných na základe zákonnej povinnosti nie je dobrovoľne vzhľadom na to, že bez ich znalosti nie sme schopní splniť povinnosti, ktoré nám určuje daný právny predpis.
Okrem vyššie uvedených prípadov, náš oprávnený záujem spracúvať Vaše údaje môže spočívať aj (ale nie výlučne) v tom, že takéto spracúvanie je potrebné pre potvrdenie splnenia zákonných povinností, prípadne je potrebné na uplatnenie alebo ochranu právnych nárokov v prebiehajúcom správnom, súdnom alebo inom konaní pred orgánom verejnej moci.
Doba uchovávania osobných údajov
Doby spracúvania údajov sú obsiahnuté v prílohe č. 1. Uplynutím doby uchovávania údajov uvedenej v prílohe č. 1 spracúvané údaje sú vymazané alebo anonymizované.
Nie sme povinní vymazať údaje na základe vyššie uvedeného, ak máme oprávnený záujem vyžadujúci ich uchovávanie na dlhšiu dobu. Takýmto oprávneným záujmom môže byť najmä (ale nie výlučne) využitie údajov počas dokazovania v konaní pred súdom alebo iným orgánom verejnej moci, prípadne potvrdenie splnenia zákonných povinností prevádzkovateľa počas prebiehajúceho súdneho alebo iného konania.
V prípade žiadosti súdu alebo iného orgánu verejnej moci sme povinní uchovávané údaje týmto orgánom bez zbytočného odkladu vydať.
Kto má prístup k osobným údajom?
V rámci organizačnej štruktúry našej spoločnosti, prístup k Vašim osobným údajom majú výlučne vybraní zamestnanci na základe opodstatnenej potreby informovanosti ("need to know basis").
Osobné údaje je možne poskytnúť tretím osobám v prípade nasledujúcich dôvodov:
Pre členov skupiny Nissan: naša spoločnosť, ako importér skupiny Nissan, môže poskytnúť Vaše osobné údaje nižšie uvedeným ďalším členom za nasledujúcim účelom:
(i) Predajcovia Nissan (zoznam dealerov Nissan na území Slovenskej republiky je dostupný tu https://www.nissan.sk/vyhladavanie-predajcov.html): v záujme vybavenia garančných nárokov, nárokov zo záruky, zo zodpovednosti za vady, vybavovania sťažností podľa Informačného memoranda ochrany osobných údajov Zákazníckeho centra spoločnosti NISSAN (dostupné na stránke https://www.nissan.sk/pravne-informacie/ochrana-sukromia.html), zabezpečenia osvedčenia o zhode COC (Certificate of Conformity), organizovania testovacej jazdy, v prípade sťahovania produktov (vozidiel) z trhu.
(ii) Servisné centrá Nissan (zoznam servisných centier Nissan na území Slovenskej republiky je dostupný tu https://www.nissan.sk/vyhladavanie-predajcov.html): v prípade sťahovania produktov (vozidiel) z trhu.
(iii) Nissan Automotive Europe S.A.S. (Francúzsko): v záujme splnenia administračných úloh v súvislosti so zárukou kúpeného nového vozidla, vybavenia garančných nárokov, nárokov zo záruky, zodpovednosti za vady (spracovanie a vybavenie takýchto nárokov), pre Nissan Automotive Europe S.A.S a partnerské spoločnosti v záujme vybavenia sťažností podľa Informačného memoranda ochrany osobných údajov Zákazníckeho centra spoločnosti NISSAN, pre Nissan Automotive Europe S.A.S. a jej zmluvných partnerov v záujme monitorovania spokojnosti zákazníkov v súvislosti s kúpou nového vozidla.
(iv) Nissan International SA (Švajčiarsko): v záujme vybavovania sťažností podľa Informačného memoranda ochrany osobných údajov Zákazníckeho centra spoločnosti NISSAN.
(v) Nissan Motor Co. (Japonsko): v záujme splnenia administračných úloh v súvislosti so zárukou kúpeného nového vozidla, vybavenia garančných nárokov, nárokov zo záruky, zodpovednosti za vady (spracovanie a vybavenie takýchto nárokov), v záujme vybavenia sťažností podľa Informačného memoranda ochrany osobných údajov Zákazníckeho centra spoločnosti NISSAN.
Poskytovatelia služieb: Naša spoločnosť využíva IT systém a súvisiace služby tretej strany za účelom podpory vlastných vnútorných procesov. Naša spoločnosť využíva sprostredkovateľov pri spracúvaní údajov, za účelom využívania systému administrácie sťažností, poštového doručovania, priameho budovania značky, uskutočnenia marketingovej kampane pre organizáciu spoločenských udalostí, ďalej za účelom prevzatia sťažností, žiadostí a iných dotazov prijatých cez sociálne média. Kvôli danému systému, resp. poskytovanej služby sprostredkovatelia majú prístup k osobným údajom na základe zmluvy o sprostredkovanom spracúvaní údajov.
Za účelom kontroly plnenia zmluvných povinností, potrebné osobné údaje sú poskytnuté orgánom zodpovedným za vedenie evidencie motorových vozidiel, resp. evidencií súvisiacich s cestnou dopravou.
Vaše osobné údaje sme oprávnení v určitých prípadoch poskytnúť aj príslušným súdom a iným orgánom verejnej moci v prípade podozrenia zo spáchania trestného činu alebo priestupku, alebo na základe žiadosti týchto orgánov pre vyšetrenie podozrenia trestného činu alebo priestupku, ďalej ak je to potrebné pre potvrdenie splnenia zákonných povinností, prípadne na uplatnenie alebo ochranu právnych nárokov.
Okrem vyššie uvedených prípadov, Vaše osobné údaje súvisiace s prebiehajúcim súdnym sporom sme oprávnení poskytnúť aj našim právnym zástupcom.
Aké záruky poskytujeme pri prenose údajov do zahraničia?
Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a prenosy osobných údajov uskutočňujeme v rámci krajín Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP), aj mimo nich - údaje teda môžu byť sprístupnené tak spoločnosti NISSAN Europe S.A.S, ako aj jej partnerským spoločnostiam: Nissan International SA so sídlom vo Švajčiarsku, a Nissan Motor Co., Ltd. so sídlom v Japonsku. Ak je potrebný prenos Vašich osobných údajov do krajín mimo EHP, takýto prenos prebieha na základe rozhodnutia Európskej komisie o primeranosti, alebo napríklad na základe takých zmluvných záväzkov, ktoré zaručujú, že tretia osoba majúca prístup k Vašim osobným údajom narába s nimi pri rovnakej úrovni ochrany, akou by boli chránené, keby boli spracúvané v rámci EHP. Vo všetkých ostatných prípadoch spracúvanie osobných údajov takisto vykonávame so zárukami zachovania ich čo najvyššej bezpečnosti.
Ak by ste žiadali ďalší popis primeraných záruk, ktoré poskytujeme pri prenose osobných údajov mimo krajín EHP, alebo v prípade, že potrebujete o nich detailnejšie informácie, obráťte sa na nás prostredníctvom kontaktu uvedeného na konci tohto memoranda.
Vaše Práva
V súvislosti so spracúvaním Vašich osobných údajov máte predovšetkým nasledujúce práva, v medziach stanovených príslušnými právnymi predpismi:
1. Právo na prístup k údajom: Máte právo získať od nás potvrdenie o tom, či sa spracúvajú Vaše osobné údaje, a v prípade, že tomu tak je, máte právo získať prístup k týmto spracúvaným osobným údajom. Právo na prístup k údajom zahŕňa prístup predovšetkým k nasledujúcim informáciám: účel spracúvania; kategórie dotknutých osobných údajov; príjemcovia, alebo kategórie príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje poskytnuté. Ďalej ste oprávnený žiadať od nás kópiu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú. Za ďalšie kópie, o ktoré požiadate môžeme účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom.
2. Právo na opravu: Máte právo, aby sme na Vašu žiadosť opravili nesprávne osobné údaje, ktoré sa Vás týkajú. So zreteľom na účel spracúvania, ste taktiež oprávnený žiadať doplnenie Vašich neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.
3. Právo na vymazanie (právo "na zabudnutie"): Máte právo žiadať od nás vymazanie svojich osobných údajov, a v takom prípade sme povinní Vašej žiadosti vyhovieť.
4. Právo na obmedzenie spracúvania: Máte právo žiadať obmedzenie spracúvania svojich osobných údajov. V takom prípade dotknuté osobné údaje označíme a spracúvame ich výlučne na ustanovené obmedzené účely.
5. Právo na prenosnosť údajov: Ak spracúvanie Vašich osobných údajov je potrebné na základe Vášho súhlasu, na základe plnenia Vami uzavretej zmluvy, prípadne na základe vykonania opatrení podľa Vašej žiadosti pred uzatvorením zmluvy, máte právo na získanie svojich osobných údajov, ktoré ste nám poskytli v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a právo preniesť tieto údaje inému prevádzkovateľovi bez toho, aby sme Vám v tom akýmkoľvek spôsobom bránili.
6. Právo namietať:
Ak spracúvanie Vašich osobných údajov je potrebné na uplatnenie oprávneného záujmu (oprávnených záujmov), máte právo z dôvodov týkajúcich sa Vašej konkrétnej situácie kedykoľvek namietať proti spracúvaniu Vašich osobných údajov, a v takomto prípade sa môže stať, že ďalej nebudeme môcť spracúvať Vaše osobné údaje. V prípade, ak ste oprávnený namietať spracúvanie Vašich osobných údajov a toto svoje právo uplatníte, Vaše údaje nebudú ďalej spracúvané. Uplatnenie práva namietať nie je spojené so žiadnymi nákladmi a poplatkami.
Právo podať sťažnosť: Máte právo na podanie sťažnosti v súvislosti so spracúvaním Vašich osobných údajov na Úrade na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky (Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika, t.č.: +421 /2 3231 3214, e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk)
Kontakt
Vaše práva môžete uplatňovať predovšetkým tak, že nás kontaktujete prostredníctvom e-mailovej adresy: ochranaudajov@nissan.sk, (v predmete e-mailu uveďte: "Žiadosť o ochranu osobných údajov") alebo nám napíšete na našu poštovú adresu 1124 Budapešť, Csörsz u. 49-51.
Grand Automotive Central Europe Kft.,
ako prevádzkovateľ spracúva nasledujúce osobné údaje klienta, počas období, sledujúc účely a v súlade s právnymi základmi uvedenými nižšie
Č. |
Názov a účel spracúvania |
Rozsah spracúvaných osobných údajov |
Právny základ spracúvania údajov |
Doba spracúvania |
1. |
Administrácia spojená s kúpou nového vozidla (uzavretie zmluvy a jej plnenie, dokumentácia platieb) |
Meno, priezvisko, typ zákazníka (súkromná osoba, obch. spoločnosť, flotila); adresa, telefónne číslo, e-mail zákazníka; kód dealera; poštová adresa; predmet zmluvy a údaje súvisiace s ekonomickými udalosťami, údaje o platbách; VIN vozidla, začiatok záručnej doby, kúpna cena a vybavenosť vozidla. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti aj meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mail kontaktnej osoby. |
GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: administrácia spojená s kúpou nového vozidla zákazníkom - súkromnou osobou; v prípade zákazníkov - obch. spoločností udržiavanie kontaktu s nimi.
|
3 roky (všeobecná premlčacia doba podľa Občianskeho zákonníka) po zmluvnom plnení, resp. po zániku zmluvného vzťahu |
2. |
Záručné nároky, zodpovednosť za vady, vysporiadanie nárokov z uplatnených reklamácií |
Kontaktné údaje, dátum plnenia a údaje súvisiace s ekonomickými udalosťami, číslo faktúry, VIN vozidla; typ vozidla |
GDPR článok 6. ods. (1) c) - plnenie zákonnej povinnosti
GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: administrácia a vybavenie záručných nárokov, otázok zodpovednosti za vady a nárokov z uplatnených reklamácií voči dealerom v prípade zákazníkov - súkromných osôb.
|
Údaje uchovávané v systéme e-News nie sú vymazané z dôvodov súvisiacich s podnikovou politikou výrobcu, v záujme vyhodnotenia, vybavenia nárokov zo zodpovednosti za vady, resp. v záujme možnosti stiahnutia produktov z trhu. |
3. |
Prevádzkovanie zákazníckeho centra (zákaznícka podpora, vybavovanie sťažností, námietky kvality) |
meno a priezvisko zákazníka, typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila); adresa zákazníka, telefónne číslo, e-mail, kód dealera, dátum vlastníckeho stavu, typ opravy (záruka / údržba / hradená mechanická oprava / opravy karosérie / opravy interiéru), číslo objednávateľa (hárku) opravy, jeho kópia, čas otvorenej objednávky; lehota na vykonanie objednávky; počet najazdených kilometrov; ŠPZ, identifikačné číslo vozidla (VIN), informácie o používaní vozidla; servisné údaje, dátum začiatku záručnej doby; dátum odovzdania vozidla, kópia kúpnopredajnej zmluvy, kópia záručného listu; opis predmetu žiadosti: obsah sťažnosti / požiadavky, popis vady; zaznamenaný zvukový záznam (miesto, čas, údaje účastníkov hovoru) |
GDPR článok 6. ods. (1) a) - vyjadrený súhlas; GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem:
|
Zvukové záznamy: 1 mesiac (v odôvodnených prípadoch maximálne 3 mesiace), dotazy prijaté zákazníckym centrom: 1 rok; uplatňovanie občianskoprávnych nárokov: 3 roky (doba premlčania); v prípade súdneho, alebo iného konania: počas priebehu konania a 3 roky po jeho právoplatnom skončení. |
4. |
Priamy predaj / Direct marketing / budovanie značky (sales / after sales komunikácia, newslettery) / akcie, podujatia (eventy) |
I. Po návrhu na uzavretie zmluvy: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby; využitie možnosti testovacej jazdy, model vozidla, o ktorý zákazník prejavil záujem; typ a vek ojazdeného vozidla. II. Návšteva predajne (showroom): meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby; model vozidla, o ktorý zákazník prejavil záujem III. Účastníci testovacej jazdy: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby; využitie možnosti testovacej jazdy, model vozidla, o ktorý zákazník prejavil záujem IV. Návštevníci podujatí: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby; model vozidla, o ktorý zákazník prejavil záujem V. Osoby na zozname marketingovej agentúry: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby. VI. Zmluvné strany splatných dohôd o financovaní: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby, dátum zániku zmluvy, typ a vek ojazdeného vozidla. VII. Zákazníci servisu: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. V prípade zákazníka - obch. spoločnosti: meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail kontaktnej osoby; typ a dátum uzavretia zmluvy, počet najazdených kilometrov. |
GDPR článok 6. ods. (1) a) - vyjadrenie súhlasu |
do odvolania súhlasu
|
5. |
Meranie spokojnosti zákazníkov po kúpe nového vozidla |
Meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; poštová adresa, VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; vyjadrený súhlas a doba jeho účinnosti; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. |
GDPR článok 6. ods. (1) a) - vyjadrenie súhlasu |
Do odvolania súhlasu, ale maximálne po dobu 3 mesiacov |
6. |
Osvedčenie o zhode - COC (Certificate of Comformity):, homologizácia |
sprievodný list vozidla, typové schválenie vozidla, údaje technického listu vozidla |
GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: |
Do momentu preposlania autorizovanému predajcovi, maximálne po dobu 1 týždňa. |
7. |
Údaje súvisiace s vykonaním dohodnutého servisu |
Meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; poštová adresa, VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu. |
GDPR článok 6. ods. (1) b) - plnenie zmluvy GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: Je náš oprávnený záujem, aby servisné programy Nissan, evidované dodávateľmi boli predávané a plnené v súlade so súvisiacimi reklamami. |
3 roky po uzavretí zmluvy |
8. |
Meranie spokojnosti zákazníkov servisu |
Meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu; počet najazdených kilometrov, dátum uplynutia lehoty na vykonanie servisu, dátum začatia a ukončenia servisu, číslo listu opravy |
GDPR článok 6. ods. (1) a) - vyjadrenie súhlasu |
Do odvolania súhlasu, ale maximálne po dobu 3 mesiacov |
9. |
Organizácia testovacej jazdy |
Meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mail; poštová adresa, VIN vozidla; začiatok plynutia záručnej doby; typ vozidla; typ zákazníka (súkromná osoba, obchodná spoločnosť, flotila), kód dealera, dátum vlastníckeho stavu; |
GDPR článok 6. ods. (1) a) - vyjadrenie súhlasu |
1 rok |
10. |
Stiahnutie vozidiel z trhu |
VIN vozidla, dôvod stiahnutia, meno a priezvisko, poštová adresa, telefónne číslo a e-mail zákazníka |
GDPR článok 6. ods. (1) c) - plnenie zákonnej povinnosti zákon č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov zákon 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 404/2007 Z.z. o všeobecnej bezpečnosti výrobkov
|
3 roky po oznámení stiahnutia vozidla z trhu |
11. |
Kontrola plnenia zmluvných povinností |
VIN vozidla, dátum prvej evidencie vozidla, dátum prevodu vlastníckeho práva, dátum vyradenia vozidla z evidencie |
GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: kontrola rešpektovania zmluvných podmienok (napr. podmienky uplatnenia zliav). |
3 roky (všeobecná premlčacia doba) |
12. |
Zodpovedanie žiadosti orgánu verejnej moci (napr. orgánu činného v trestnom konaní, daňového úradu, súdov atď.) |
Meno a priezvisko, názov a adresa zamestnávateľa, povolanie / náplň práce, pracovný e-mail, typ zakúpeného produktu, dátum plnenia, údaje súvisiace s ekonomickými udalosťami, číslo faktúry, typ vozidla, ŠPZ, VIN vozidla, zistená vada vozidla, dátum zaradenia vozidla do evidencie, iné osobné údaje relevantné v priebehu konania |
GDPR článok 6. ods. (1) c) - plnenie zákonnej povinnosti |
Počas priebehu konania a 3 roky po jeho právoplatnom skončení |
13. |
Sociálne média |
Meno a priezvisko, e-mail a iné osobné údaje poskytnuté dotknutou osobou. |
GDPR článok 6. ods. (1) f) - oprávnený záujem: |
1 rok; Doba na uplatnenie občianskoprávnych nárokov: 3 roky (premlčacia doba); Súdne alebo iné konanie: počas priebehu konania a 3 roky po jeho právoplatnom skončení |