PARÍŽ, Francúzko (18. februára 2021) Nissan dnes posilnil svoju pozíciu lídra v Európe v segmente crossoverov predstavením úplne novej tretej generácie modelu Qashqai. Odkedy Nissan v roku 2007 založil tento segment, predali sa viac ako tri milióny kusov modelu Qashqai.
Pri novej generácií si spoločnosť Nissan zachovala hlavné zásady, ktoré riadili koncepciu, dizajn a vývoj dvoch predchádzajúcich generácií modelu Qashqai: elegantný dizajn, komplexný technologický balík a úsporné hnacie ústrojenstvo v kombinácii so zvýšenou kvalitou a jazdnými vlastnosťami vozidiel z vyššieho segmentu. Vďaka novej platforme Alliance CMF-C, prehliadke pokrokového inžinierstva, inovácií a pokrokových technológií, nový Qashqai opäť zdvihne latku v segmente crossoverov a zákazníci si tieto atribúty určite obľúbia.
Rovnako ako jeho predchodcovia, aj vývoj nového modelu Qashqai viedol tím Nissan Design Europe so sídlom v centre Londýna, zatiaľ čo technický vývoj viedla spoločnosť Nissan Technical Center Europe so sídlom v meste Cranfield v Bedfordshire (Veľká Británia).
„Východiskom pre návrh a vývoj úplne nového modelu Qashqai bola hĺbková analýza vzťahov, ktoré sme za posledných 13 rokov mali so všetkými našimi zákazníkmi modelov Qashqai. Umožnilo nám to pochopiť ich potreby a najmä to, čo si cenia na crossoveri, ktorý denne používajú a na ktorý sa spoliehajú, “uviedol Marco Fioravanti, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre plánovanie produktov.
Nápadná príťažlivosť, elegantný dizajn
Rovnako ako v prípade dvoch predchádzajúcich generácií, dizajn úplne nového Nissanu Qashqai viedol tím Nissan Design Europe so sídlom v centre Londýna vo Veľkej Británii.
Už súčasný Qashqai je vo svojom štýle nezameniteľný. Tretia generácia pridáva svalnatejší, ostrejší a modernejší dizajn.
V exteriéri je vylepšený vzhľad karosérie modelu Qashqai účelnejší, s výraznými líniami, predĺženým rázvorom a impozantnými 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny, ktoré boli v modeli Qashqai predstavené prvýkrát.
Rázvor kolies sa zväčšil o + 20 mm a celková dĺžka o +35 mm. Výška (+ 25 mm) a šírka sa zväčšili o + 32 mm, pre širší postoj a dostatok priestoru pre posádku.
Predná časť úplne nového modelu Qashqai má zväčšenú masku chladiča Nissan V-Motion lemovanú chrómom s druhým lemovaním v dekore saténového chrómu, ktorý zdôrazňuje jeho precíznosť. Toto je doplnené FULL LED svetlometmi s funkciou Matrix a dennými svetlami inšpirovanými tvarom bumerangu. Tesné medzery medzi všetkými týmito detailmi vytvárajú prémiový a precízny dojem.
Čelné svetlomety nového modelu Qashqai boli od predchádzajúceho modelu vylepšené tak, aby malo štíhlejší a ostrejší dizajn vďaka použitiu technológie FULL LED.
Z boku pôsobí nový Qashqai atletickejšie a dynamickejšie, s líniou, ktorá prechádza spredu dozadu, čo dáva vozidlu veľmi horizontálny charakter, ale zároveň vyjadruje zmysel pre dynamiku.
Nová generácia modelu Qashqai bude po prvýkrát k dispozícii s 20″ diskami kolies z ľahkých zliatin (predchádzajúca generácia ponúkla 19″ disky). Tieto kolesá s väčším priemerom vypĺňajú blatníky a prispievajú k robustnému vzhľadu vozidla.
Zákazníci oceňujú možnosť personalizácie, takže nový Qashqai bude k dispozícii v 11 farbách karosérie s piatimi dvojfarebnými kombináciami, ktoré vytvárajú 16 variácií z čoho vyberať.
Prémiovejšia atmosféra interiéru
Pohodlná a prepojená kabína nového Nissanu Qashqai nastavuje nový štandard v segmente prémiového dojmu, osobitého dizajnu a vylepšenej použiteľnosti.
V celej kabíne sa vytvára upokojujúce prostredie. Na jeho dosiahnutie sa používa nové biele ambientné osvetlenie, ktorého jednotnosť pôsobí prémiovo a harmonicky.
Mimoriadna pozornosť bola venovaná ergonomickej a estetickej kvalite spínačov a tlačidiel s vysoko kvalitným hmatovým pocitom, ktorý dáva používateľom pocit dôvery a precíznosti.
Prepojené ovládanie
Nový Qashqai ponúka pokročilý informačno-zábavný systém s prvotriednym portfóliom prepojených služieb vrátane jednoduchého pripojenia smartfónu, Wi-Fi vo vozidle až pre sedem zariadení a špecializovaná aplikácia NissanConnect Services na riadenie a monitorovanie vozidla prostredníctvom smartfónu.
Väčšia 9″ obrazovka NissanConnect s vyšším rozlíšením je digitálnou bránou k navigácii, zábave a nastaveniam vozidla a je kompatibilná so systémami Android Auto® a Apple CarPlay®, s bezdrôtovou technológiou Apple CarPlay®. Viacero používateľských profilov s nastaveniami pamäte umožňuje každému vodičovi prispôsobiť navigáciu, hudbu a systémové predvoľby.
Nový, plne digitálny 12,3-palcový TFT displej s vysokým rozlíšením, ponúka výber konfigurovateľných usporiadaní na zobrazenie navigácie, zábavy, informácií o premávke alebo vozidle, a to všetko pomocou nového dotykového prepínača na volante. K digitálnemu pozadiu TFT je pridaná tradičná textúra brúseného skla „Kiriko“ – previazanie na japonskú DNA spoločnosti Nissan.
Nový inovatívny 10,8-palcový Head-Up Display poskytuje najväčšiu veľkosť obrazu v segmente. Kľúčové informácie ako navigácia, asistencia vodiča a informácie o ceste sú premietnuté na čelné sklo v zornom poli vodiča, čo umožňuje vodičom sústrediť sa na cestu pre väčšie pohodlie a istotu za volantom.
Vozidlo je plne kompatibilné so zariadeniami Google Assistant a Amazon Alexa. Systém podporuje širokú škálu príkazov vrátane schopnosti vodičov posielať ciele navigácie automobilu hovorením so svojím smartfónom, čím sa minimalizuje čas potrebný na zadanie cieľa.
Prostredníctvom aplikácie pre smartfóny NissanConnect sú k dispozícii funkcie ovládania vozidla, ako je napríklad spustenie klaksónu a svetiel na diaľku, ako aj diaľkové zamykanie a odomykanie dverí. Tiež je možné nastaviť inteligentné výstrahy vrátane rýchlosti, času a lokality s upozornením v aplikácií, ak vozidlo prekročí stanovené parametre.
Ak vodič nepoužíva navigáciu vo svojom smartfóne, má prístup k TomTom 3D mapám a live dopravným informáciám, ktoré obsahujú pokročilé navigačné funkcie, ako sú napríklad aktualizácie bezdrôtových máp, dopravné podmienky v reálnom čase, Google Street View, polohy rýchlostných radarov a ceny pohonných hmôt. Navigácia door to door je tiež k dispozícii prostredníctvom aplikácie vrátane funkcie My Car Finder.
Prepojiteľnosť sa rozširuje na všetkých cestujúcich vďaka stredovej konzole, ktorá teraz ponúka predné a zadné USB nabíjacie pripojenie s portami USB-A aj USB-C.
Suverénny komfort
Nový Qashqai pokračuje v tradícii poskytovania suverénneho pocitu z prostredia, ktoré obklopuje vodiča vrátane vylepšeného výhľadu smerom vpred, do strán aj vzad. Vylepšenia zahŕňajú širší zorný uhol čelného skla, tenší dizajn predných stĺpikov a umiestnenie vonkajších spätných zrkadiel na dverách namiesto A-stĺpikov, to všetko s cieľom redukcie prekážok vo výhľade.
Zväčšený rázvor náprav nového modelu Qashqai v kombinácii s efektívnejším využitím vnútorného priestoru znamená viac priestoru pre posádku. Priestor pre kolená pasažierov na zadných sedadlách narástol o 28mm na hodnotu 608mm, rovnako narástol priestor v oblasti ramien medzi vodičom a spolujazdcom. Priestor nad hlavou narástol o 15mm vďaka nárastu vonkajších rozmerov.
Prakticky personalizovaný
Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru s funkciou hands-free zabezpečuje pohodlné otváranie v situácii, kedy sú vaše ruky všetko len nie prázdne. Veľkosť batožinového priestoru narástla o viac ako 50 litrov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vďaka dodatočným 20mm priestoru ušetreným pri vylepšenej konštrukcii zadnej nápravy.
Populárne riešenia svojho predchodcu nový model zachováva a posúva na novú úroveň. Medzi ne patria napríklad úložné priestory v bočnej časti batožinového priestoru alebo flexibilné dosky dvojitej podlahy – tie majú vylepšený tvar aj povrchovú úpravu s odolným kobercom na jednej strane a umývateľným plastovým povrchom na druhej.
Vylepšenia ergonómie v priestore dverí znamenajú, že nastupovanie a vystupovanie do/ z vozidla je jednoduchšie, najmä v stiesnených priestoroch, napríklad v úzkych parkovacích miestach nákupných centier. Ak to priestor dovolí, rodičia ocenia, že zadné
dvere sa teraz otvárajú do uhla až 90 stupňov, čo umožňuje ľahší prístup k deťom a batoľatám na detských sedačkách.
Elektrifikované pohonné jednotky
Nový Nissan Qashqai podporuje cieľ spoločnosti Nissan dosiahnuť 50% objemu predaja elektrifikovaných verzií svojich modelov v Európe do roku 2024. Bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj e-POWER , inovatívnu a oceňovanú technológiu spoločnosti Nissan, ktorá čerpá z priekopníckeho elektrického modelu Nissan LEAF.
S variantmi 2WD a 4WD, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo novou vylepšenou prevodovkou Xtronic a pohonom čisto elektrického motora s technológiou e-POWER ponúka nový Qashqai všetko na uspokojenie každej požiadavky zákazníka, pričom radosť z jazdy je srdcom všetkých konfigurácií hnacieho ústrojenstva.
Benzínový motor 1.3 DiG-T 138 k/156 k 12V Mild Hybrid
Mild hybridný 12V systém, ktorý je k dispozícii v novom modeli Qashqai, je cenovo dostupnejšou hybridnou technológiou, ktorá poskytuje zvýšenie krútiaceho momentu, predĺžené vypnutie motora pri voľnobehu, rýchle znovu naštartovanie a režim plachtenia do zastavenia [ iba prevodovka Xtronic], so zlepšením úspory paliva i emisiami CO2 (-4 g / km).
Pozitívny dopad energetického manažmentu mild hybrid systému na CO2 zaisťuje, že motor s objemom 1,3 litra poskytuje viac výkonu a krútiaceho momentu ako kľúčoví konkurenti, takže variant so zážihovým motorom je presvedčivou ponukou pre zákazníkov. Mild hybridný systém pridáva k celkovej hmotnosti vozidla iba 22 kg.
Pri spomaľovaní sa energia získava rekuperáciou a ukladá sa do lítium-iónovej batérie. Táto energia je potom využívaná v režime Start-Stop, v režime plachtenia do zastavenia (iba verzia Xtronic) a na zvýšenie krútiaceho momentu benzínového motora.
V režime plachtenia do zastavenia, pri rýchlostiach nižších ako 18 km / h a pri "aktívnom brzdení", sa motor vypne a akumulovaná energia sa použije na napájanie elektrických zariadení vozidla. To umožňuje predĺženie zastavenia motora a zníženie spotreby paliva.
Mild Hybridný systém je spojený s osvedčeným a renomovaným zážihovým motorom 1.3 DIG-T, ktorý bol predstavený v modeli Qashqai v roku 2018. Tento motor bol pre nový Qashqai ďalej vylepšený o 50 novo navrhnutých komponentov a spĺňa emisnú normu Euro6-d Full.
Benzínový motor 1.3 DIG-T 12V bude ponúkaný s dvoma výkonmi - 138 k a 156 k - buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novou prevodovkou Xtronic (iba 156 k). Maximálny výkonu motor sa dosahuje pri 5500 ot./min, s maximálnym dostupným krútiacim momentom 270 Nm pri praktických 1750 ot./min pre Xtronic s výkonom 156 k a výkonnejší variant s manuálnou prevodovkou.
U manuálnych verzií bola prevodovka vylepšená pre rýchlejší, priamejší a športovejší pocit z riadenia. Prevodovka Xtronic novej generácie ponúka lepšiu spotrebu paliva a pocit zrýchlenia vďaka vylepšeniam vrátane systému dvoch olejových čerpadiel s elektrickým pohonom.
Pohon 2WD je k dispozícii pri verziách s výkonom 138 i 156 koní, zatiaľ čo pohon 4WD bude k dispozícii len pri modeloch s prevodovkou Xtronic s výkonom 156 koní. Nový
riadiaci systém pohonu všetkých kolies a volič jazdných režimov sú intuitívnejšie a inteligentnejšie a prispôsobujú sa vonkajším podmienkam pomocou piatich jazdných režimov - Standard, ECO, Šport, Snow a Off-Road. V prípade preklzu kolesa sa reakčná doba systému pohonu všetkých kolies znížila päťkrát na približne 0,2 sekundy.
E-POWER
Nový Qashqai prináša do Európy prvé nasadenie inovatívneho systému pohonu e-POWER od spoločnosti Nissan. Exkluzívne v značke Nissan predstavuje systém e-POWER kľúčový komponent v stratégii inteligentnej mobility a zároveň jedinečný prístup k elektrifikácii, vďaka ktorému je každodenná jazda vzrušujúca.
Systém e-POWER nového modelu Qashqai sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom s výkonom 154k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza v elektrických vozidlách značky Nissan. Jedná sa o jedinečné riešenie, ktoré kombinuje príjemné a plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potreby nabíjania.
Systém e-POWER bol pre nový Qashqai výrazne vylepšený, aby uspokojil typické požiadavky európskych zákazníkov na ich každodenné jazdenie. Zatiaľ čo systém e-POWER je v prípade modelu Note, najpredávanejšieho japonského automobilu za posledné roky, vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, ktorý nabíja batériu, pričom konečný výkon vozidla je 106 k, pre európsky trh bol použitý 1,5-litrový benzínový motor a konečný výkon vozidla 140 kW (187 k).
Jedinečným prvkom systému e-POWER je to, že benzínový motor slúži iba na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom. To znamená, že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie k vynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu.
Vďaka čisto elektrickému pohonu nedochádza pri akcelerácii k oneskoreniu ako pri tradičnom spaľovacom motore alebo hybridnom pohone. Okamžitá reakcia podobná elektromobilu poskytuje vzrušujúci pocit z vysokého krútiaceho momentu a najlepšiu úroveň pružného zrýchlenia, vďaka čomu sú predbiehanie či rozbeh na diaľnicu jednoduchšie a suverénnejšie.
Podobne ako elektromobil LEAF, aj nový Qashqai e-POWER poskytne úplne nový zážitok z jazdy „jedným pedálom“. Ide o technológiu e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať a spomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora.
Platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvým novým modelom v Európe, ktorý využíva platformu CMF-C, ktorá predstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru.
Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai, ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí po mestských komunikáciách a pohodlne sa hodí na parkovacie miesta, pričom poskytuje vynikajúci vnútorný priestor.
Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovania a zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dvere
batožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí 2,6 kg hmotnosti.
Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny, ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modelu Qashqai.
Výhodou pre zákazníkov je vďaka pokrokovým výrobným technikám zníženie hmotnosti karosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41% v porovnaní s pôvodným modelom. To znamená kultivovanosť, jazdný komfort a odozvu jazdy vozidiel z vyššieho segmentu, plus mimoriadnu bezpečnosť v prípade nehody a tiež prínos pre celkovú efektivitu vozidla.
Nový dizajn podvozku a riadenia
Nový Qashqai bude aj naďalej ponúkať vysokú úroveň zážitku z jazdy - stavať na svojej reputácii kultivovaného a pohodlného vozidla, s ktorým bude riadenie na kľukatých cestách zábavou.
Vďaka platforme CMF-C má nový Qashqai vpredu a vzadu vylepšené zavesenie typu MacPherson. Pre verzie s pohonom prednej nápravy s rozmerom kolies do 19” (vrátane) je vzadu použitá jednoduchá vlečná náprava. Pre verzie s pohonom oboch náprav a verzie s rozmerom kolies 20” bude na zadnej náprave použité nezávislé viacprvkové zavesenie multi-link.
Vylepšené bolo aj nastavenie posilňovača riadenia, ktoré ponúka lepšiu odozvu, lepší pocit v stredovej polohe riadenia a zníženie trenia.
Vylepšený systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybavený ďalšou generáciou systému ProPILOT, ktorá prinesie väčšiu podporu vodičom v širšom spektre okolností. Tento systém, nazývaný ProPILOT s technológiou Navi-link, bol navrhnutý tak, aby znižoval únavu a stres počas jazdy a jeho používanie bolo veľmi intuitívne. [Dostupný len s prevodovkou Xtronic].
Systém ProPILOT s technológiou Navi-link dokáže na diaľnici zrýchliť a zabrzdiť vozidlo v jednom jazdnom pruhu. Systém dokáže vozidlo zrýchliť na nastavenú rýchlosť a v hustej premávke systém stop-štart dokáže zabrzdiť vozidlo až na 0 km / h. Systém je schopný automaticky sa obnoviť, ak vozidlo stojí menej ako tri sekundy a premávka pred autom sa opäť pohne.
V prípade úplne nového modelu Nissan Qashqai je teraz vylepšený systém ProPILOT schopný prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa ďalších vonkajších okolností: keď auto prejde do zóny s nižšou povolenou rýchlosťou na diaľnici, dokáže prečítať dopravné značky a zohľadniť údaje o maximálnej rýchlosti navigačného systému na príslušnú rýchlosť, čo znamená, že vodič nemusí nastavovať rýchlosť tempomatu manuálne.
Systém môže tiež použiť údaje z navigačného systému na úpravu rýchlosti pre blížiace sa zákruty alebo výjazdy, ktoré majú menší polomer.
ProPILOT s technológiou Navi-link môže teraz navyše komunikovať s radarmi mŕtveho uhla modelu Qashqai, aby im pomohol zasiahnuť korekciou riadenia, aby sa zabránilo manévrovaniu pri zmene jazdného pruhu, ak sa v zóne mŕtveho uhla nachádza vozidlo.
Medzi ďalšie vylepšenia patrí výstraha „ochrany bokov“ v mestských situáciách, ktorá upozorňuje vodiča na riziko kontaktu s predmetom na boku vozidla, zvyčajne pri odbáčaní na parkovacie miesto v supermarkete. A nový Qashqai môže tiež zasahovať, aby zabránil kolízii pri cúvaní a to vďaka vylepšeniu existujúceho upozornenia na detekciu pohybujúcich sa objektov, ktoré pomocou brzdenia zastaví vozidlo, ak je v blízkosti zistená pohybujúca sa prekážka.
Dodatočná bezpečnosť prichádza v podobe núdzového brzdenia Nissan Intelligent Forward s prediktívnou funkciou. Vďaka pokročilej radarovej technológii sú senzory schopné čítať cestu za vozidlom idúcim pred sebou a zistiť, či vozidlo náhle zabrzdí. Systém použije brzdy, aby sa znížila pravdepodobnosť kolízie.
Ďalším prvkom balíka bezpečnostných technológií na palube nového modelu Qashqai je nový centrálny airbag, ktorý sa nachádza medzi dvoma prednými sedadlami, aby sa zabránilo kontaktu cestujúcich v prvom rade v prípade bočného nárazu. Centrálny airbag dopĺňa airbagy vodiča a spolujazdca, ako aj bočné a hlavové airbagy štandardne montované do nového modelu Qashqai.
Inteligentné LED svetlomety
Pre nový Qashqai vyvinuli inžinieri spoločnosti Nissan pokrokový systém svetlometov, ktorý prispôsobuje tvar lúča podľa stavu vozovky a ostatných účastníkov cestnej premávky. Lúč je rozdelený na 12 jednotlivých prvkov, ktoré sa po detekcii prichádzajúceho vozidla selektívne deaktivujú. Vďaka tejto inovácii môže premietať jasnejší lúč ďalej a širšie, ale tvar sa účinne mení, takže prichádzajúci účastníci cestnej premávky nebudú oslnení.
„Nový Qashqai zmení to, čo môžu zákazníci od rodinného vozidla očakávať. Komfort, kultivovanosť a technológie, ktoré normálne nájdete vo vyšších triedach automobilov, zatiaľ čo jazdné zážitky uspokoja vodičov aj cestujúcich. Vďaka odvážnej technológii Nissan e-POWER cítime, že si zákazníci zamilujú pocit elektricky poháňanej jazdy bez obáv z dojazdu, “uviedol Gianluca de Ficchy, predseda predstavenstva spoločnosti Nissan v Afrike, na Strednom východe, v Indii, Európe a Oceánii (AMIEO).
TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE*
|
|
1.3- benzín
Mild hybrid
|
e-POWER
(1.5-benzín) |
|
|
6MT |
6MT |
Xtronic
|
|
|
|
2WD |
2WD |
2WD/4WD |
e-POWER |
Výkon |
k (kW) |
138 (103)
|
156 (116)
|
187 (140)
|
Krútiaci moment |
Nm |
240 |
260 |
270 |
330 |
Pohon |
|
2WD |
2WD |
2WD / 4WD |
2WD |
Celková dĺžka |
mm |
4425 (+35)
|
Celková výška |
mm |
1635 (+10)
|
Celková šírka |
mm |
1838 (+32)
|
Rázvor kolies |
mm |
2666 (+20)
|
*Čaká sa na finálnu homologizáciu.