- Tretia generácia priekopníckeho crossoveru od Nissanu sa pripravuje na predstavenie na jar 2021
- S viac ako 3 miliónmi predaných kusov je Qashqai stále považovaný zákazníkmi za referenčný model v triede
- Nová aliančná platforma CMF-C je základom technologických vylepšení
- Inovatívny systém e-POWER prináša elektrifikáciu pre pohon novej generácie
- Dizajn, vývoj a výroba je vedená európskym tímom s cieľom napodobniť historický úspech modelu Qashqai na starom kontinente
ÚPLNE NOVÝ NISSAN QASHQAI NA PRVÝCH ZÁBEROCH
- Tretia generácia priekopníckeho crossoveru od Nissanu sa pripravuje na predstavenie na jar 2021
- S viac ako 3 miliónmi predaných kusov je Qashqai stále považovaný zákazníkmi za referenčný model v triede
- Nová aliančná platforma CMF-C je základom technologických vylepšení
- Inovatívny systém e-POWER prináša elektrifikáciu pre pohon novej generácie
- Dizajn, vývoj a výroba je vedená európskym tímom s cieľom napodobniť historický úspech modelu Qashqai na starom kontinente
- Tretia generácia priekopníckeho crossoveru od Nissanu sa pripravuje na predstavenie na jar 2021
- S viac ako 3 miliónmi predaných kusov je Qashqai stále považovaný zákazníkmi za referenčný model v triede
- Nová aliančná platforma CMF-C je základom technologických vylepšení
- Inovatívny systém e-POWER prináša elektrifikáciu pre pohon novej generácie
- Dizajn, vývoj a výroba je vedená európskym tímom s cieľom napodobniť historický úspech modelu Qashqai na starom kontinente
PARÍŽ, FRANCÚZSKO (13. novembra 2020) - Finálne prípravy na uvedenie tretejgenerácie kompaktného crossoveru, ktorý zmenil tvár európskeho automobilového trhu apriniesol mnoho imitátorov, sú v plnom prúde – Nový Nissan Qashqai.
Prototypy úplne nového modelu zvyšujú počet testovacích kilometrov na európskychcestách v očakávaní, že opäť nastavia to, čo môžu zákazníci očakávať od kompaktnéhocrossoveru, keď sa začne predávať v roku 2021.
Úplne nový Qashqai bude stavať na svojej pozícii priekopníka a benchmarku v segmenteC crossoverov v Európe už od roku 2007. Základom novej generácie modelu Qashqai jenová aliančná platforma CMF-C, prehliadka pokrokového inžinierstva, inovácií apokrokových technológií.
Aktuálneho modelu Qashqai, ktorý sa v Európe začal predávať v roku 2014, sa od jehouvedenia predalo viac ako milión kusov.
„Nový Qashqai zmení to, čo môžu zákazníci od rodinného vozidla očakávať. Komfort,kultivovanosť a technológie, ktoré normálne nájdete vo vyšších triedach automobilov,zatiaľ čo jazdné zážitky uspokoja vodičov aj cestujúcich. Vďaka odvážnej technológiiNissan e-POWER cítime, že si zákazníci zamilujú pocit elektricky poháňanej jazdy bez obávz dojazdu, “uviedol Gianluca de Ficchy, predseda predstavenstva spoločnosti Nissan vAfrike, na Strednom východe, v Indii, Európe a Oceánii (AMIEO).
Pri novej generácií si spoločnosť Nissan zachovala hlavné zásady, ktoré riadili koncepciu,dizajn a vývoj dvoch predchádzajúcich generácií modelu Qashqai: elegantný dizajn,komplexný technologický balík a úsporné hnacie ústrojenstvo v kombinácii so zvýšenoukvalitou a jazdnými vlastnosťami vozidiel z vyššieho segmentu. Nový Qashqai opäť zvýšilatku v segmente crossoverov a zákazníci si tieto atribúty obľúbia.
Rovnako ako jeho predchodcovia, aj vývoj nového modelu Qashqai viedol tím spoločnostiNissan Design Europe so sídlom v centre Londýna, zatiaľ čo technický vývoj viedlaspoločnosť Nissan Technical Center Europe so sídlom v meste Cranfield v Bedfordshire(Veľká Británia).
Aliančná platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvým novým modelom v Európe, ktorý využíva platformu CMF-C, ktorápredstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru.
Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai,ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí pomestských komunikáciách a pohodlne sa hodí na parkovacie miesta, pričom poskytujevynikajúci vnútorný priestor.
Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovaniaa zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dverebatožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí2,6 kg hmotnosti.
Podiel využitia špeciálnej ocele UHSS (Ultra High Strength Steel) spoločnosti Nissan vkonštrukcii nového modelu Qashqai sa zvýšil o 50%. Materiál UHSS zaisťuje najvyššiumožnú pevnosť v ťahu v konštrukcii karosérie tam, kde je to potrebné, napríklad akosúčasť konštrukcie deformačných zón - ale bez výrazného vplyvu na hmotnosť. Materiálys vyššou pevnosťou v ťahu tradične spôsobujú problémy pri zváraní alebo spájaní s inýmičasťami konštrukcie. Pri karosérii modelu Qashqai bolo použité štrukturálne lepenie navytvorenie vysoko pevného spojenia v miestach spojov medzi A,B a C stĺpikom a strechou/ podlahou.
Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny,ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modeluQashqai.
Základná nosná konštrukcia - „chrbtová kosť“ - platformy CMF-C bola vylepšená nahomogénnejší tvar, s cieľom lepšieho prenosu energie nárazu cez konštrukciu vozidla.Toto konštrukčné riešenie účinnejšie absorbuje energiu v deformačných zónach a zníži takpotenciálne zaťaženie prenášané na cestujúcich v prípade nehody.
Výhodou pre zákazníkov je vďaka pokrokovým výrobným technikám zníženie hmotnostikarosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41% v porovnaní s pôvodnýmmodelom. To znamená kultivovanosť, jazdný komfort a odozvu jazdy vozidiel z vyššiehosegmentu, plus mimoriadnu bezpečnosť v prípade nehody a tiež prínos pre celkovúefektivitu vozidla.
Nový dizajn podvozku a riadenia
Nový Qashqai bude aj naďalej ponúkať vysokú úroveň zážitku z jazdy - stavať na svojejreputácii kultivovaného a pohodlného vozidla, s ktorým bude riadenie na kľukatýchcestách zábavou.
Nová platforma CMF-C sa môže pochváliť torznou tuhosťou vozidiel z vyššieho segmentu,čo umožňuje presné pohyby zavesenia kolies, pozitívne a dôveryhodné reakcie na podnetyriadenia a stabilnejší pocit pri jazde po nerovných cestách.
Vďaka platforme CMF-C má nový Qashqai vpredu a vzadu vylepšené zavesenie typuMacPherson. Pre verzie s pohonom prednej nápravy s rozmerom kolies do 19” (vrátane)je vzadu použitá jednoduchá vlečná náprava. Pre verzie s pohonom oboch náprav a verzies rozmerom kolies 20” bude na zadnej náprave použité nezávislé viacprvkové zaveseniemulti-link.
Použitie jednoduchej vlečnej nápravy ponúka lepšie tlmenie nárazov a potlačenie hluku odvozovky, čo vedie k vyrovnanej a tichej jazde na všetkých povrchoch. Kľúčom k vylepšenejschopnosti tlmenia je zmena umiestnenia pružiacej jednotky a to do vertikálnej polohy.To umožňuje pružine a tlmiču pracovať v optimálnom rozsahu zdvihu, maximalizujúc taksvoju účinnosť pre kontrolovanejšiu reakciu na nerovnosti a otrasy na ceste aminimalizáciu odskoku pre vyrovnanú jazdu, pri zachovaní vynikajúcich jazdnýchvlastnosti pri prejazde zákruty s minimálnym náklonom karosérie.
Pokrokové riešenie viacprvkovej konfigurácie zadnej nápravy ponúka najlepšiu rovnováhumedzi jazdným komfortom a dynamickou odozvou v segmente. Náprava je spojená spomocným rámom prostredníctvom silentblokov, ktoré znižujú hluk a vibrácie prenášanéz vozovky.
Vylepšené bolo aj nastavenie posilňovača riadenia, ktoré ponúka lepšiu odozvu, lepší pocitv stredovej polohe riadenia a zníženie trenia.
David Moss, viceprezident pre výskum a vývoj v Afrike, na Strednom východe, v Indii,Európe a Oceánii (AMIEO): „Náš technický tím porovnával jazdné vlastnosti s vozidlaminižšej strednej triedy (segmentu C), ako aj s vozidlami priamej konkurencie aprostredníctvom tisícov kilometrov testovania na cestách a testovacích zariadeniach vcelej Európe dosiahli rovnováhu jazdy a ovládania, ktorá kladie potešenie z jazdy na prvémiesto.
Inovácia pre efektívnosť
Nový Qashqai patrí do širšej stratégie elektrifikácie spoločnosti Nissan a zákazníkomponúkne dve riešenia pohonu - flexibilný a efektívny zážihový motor s objemom 1,3 litras technológiou mild hybridného pohonu alebo inovatívny systém pohonu e-POWER – tentosystém spoločnosti NISSAN poháňaný elektromotorom prinesie modelu Qashqai okamžité,vzrušujúce a lineárne zrýchlenie ako v elektromobile, bez obáv z dojazdu.
Vďaka torzne tuhej štruktúre karosérie bola snaha o dosiahnutie optimálnej účinnosti vnovom modeli Qashqai stredobodom celého procesu vývoja. A táto snaha o efektivitu sarozširuje na použitie flexibilného benzínového motora s objemom 1,3 litra, ktorý bude kdispozícii v dvoch výkonových verziách, pričom obidva kombinujú vysokú pružnosťa odozvu motora s hospodárnosťou a nízkymi emisiami. [Úplné technické podrobnosti atechnické parametre tohto hnacieho ústrojenstva budú nasledovať bližšie k uvedeniu natrh.]
Dva ďalšie príklady cesty, ktorou prešli inžinieri spoločnosti Nissan s cieľom optimalizovaťúčinnosť nového modelu Qashqai, sú plochá podlaha, ktorá zaisťuje čo najhladšie prúdenievzduchu pod vozidlom - a tiež aktívna uzávierka mriežky chladiča, ktorá zostáva zatvorená,aby sa zabezpečil plynulý tok vzduchu okolo prednej časti vozidla. Otvára sa iba vtedy,keď to vyžaduje chladenie motora, čím umožňuje prenikanie vzduchu navyše k chladičom.
Tvar prednej časti vozidla tiež generuje vzduchovú clonu, ktorá usmerňuje prúdenievzduchu okolo a znižuje tak vztlak, ktorý vytvárajú predné kolesá.
Benzínový motor s objemom 1,3 litra bol rozsiahlo inovovaný a doplnený o mild hybridnútechnológiu. 12v mild hybridný systém pozostáva z lítiovej batérie umiestnenej podpodlahou a generátora poháňaného remeňom na rekuperáciu energie pri brzdení. Toumožňuje, aby systémy motora bežali na zozbieranú energiu, čím sa predĺžila dobapoužitia funkcie štart / stop, čo znížilo celkové emisie CO 2 . Ďalej umožňuje plachtenie aponúka tiež podporu krútiaceho momentu pri akcelerácii.
e-POWER
Nový Qashqai bude predstavovať to najlepšie z inovatívneho ducha spoločnosti Nissan -čomu hovoríme Nissan Intelligent Mobility. Do Európy prinesie po prvý krát inovatívnypohonný systém e-POWER. Unikátna inovácia spoločnosti Nissan, systém e-POWERponúka plný pohon elektromotorom, čo znamená, že kolesá sú úplne poháňanéelektromotorom. e-POWER sa skladá z vysoko výkonnej batérie a pohonnej jednotky,ktorá je integrovaná s benzínovým motorom, generátorom energie, invertorom amotorom. V bežných hybridných systémoch sú kolesá poháňané elektromotorom abenzínovým motorom. V systéme e-POWER však nie je benzínový motor spojený skolesami; jednoducho iba nabíja batériu. A na rozdiel od plne elektrického pohonu jezdrojom energie spaľovací motor, nielen batéria. [Úplné technické podrobnosti a technicképarametre sústavy e-POWER budú bližšie k uvedeniu na trh.]
Kľúčovým rozdielom v porovnaní s inými konvenčnými hybridmi je, že elektrický motormá veľkosť elektromotora, ktorý sa zvyčajne nachádza v čistom elektromobile, čoposkytuje okamžitú reakciu na zrýchlenie, ktorá je medzi zákazníkmi elektromobilov takápopulárna. Generátor poháňaný motorom udržuje nabitie batérie, ale môže dodatočnenapájať aj elektrinu priamo do motora. Motor pracuje v optimálnom rozsahu otáčok, tedapri maximálnej účinnosti, pričom je starostlivo vyladený tak, aby minimalizoval hluk aposkytoval prirodzený pocit spojenia počas prudkej akcelerácie.
Technológia e-POWER prináša zákazníkom charakteristický pocit okamžitého a lineárnehozrýchlenia, ktorý poskytuje zážitok z jazdy zábavným spôsobom, ale bez úzkosti z dojazdu.Jedná sa o dokonalý prechod na jazdu s elektrickým pohonom, najmä pre vodičovs vysokým počtom najazdených kilometrov, ktorí majú radi kombináciu pohodlia akultivovanosti, ako aj ekologickú účinnosť vozidla.
„Pokročilé a efektívne možnosti hnacieho ústrojenstva predstavujú inovatívneho duchaspoločnosti Nissan - nič iné ako systém e-POWER. Prináša všetky jazdné výhodyelektrickej pohonnej jednotky bez kompromisov. Keď hovoríme o Nissan IntelligentMobility, e-POWER je dokonalým príkladom, “uviedol David Moss.
Vylepšený systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybavený ďalšou generáciou systému ProPILOT, ktorá prinesie väčšiupodporu vodičom v širšom spektre okolností. Tento systém, nazývaný ProPILOT stechnológiou Navi-link, bol navrhnutý tak, aby znižoval únavu a stres počas jazdy a jehopoužívanie bolo veľmi intuitívne.
Systém ProPILOT s technológiou Navi-link dokáže na diaľnici zrýchliť a zabrzdiť vozidlo vjednom jazdnom pruhu. Systém dokáže vozidlo zrýchliť na nastavenú rýchlosť a v hustejpremávke systém stop-štart dokáže zabrzdiť vozidlo až na 0 km / h. Systém je schopnýautomaticky sa obnoviť, ak vozidlo stojí menej ako tri sekundy a premávka pred automsa opäť pohne.
Systém riadenia a kamera neustále aktualizujú polohu vozidla, čo pomáha automobiluzostať v strede jazdného pruhu pri zachovaní vopred určenej rýchlosti, ale so schopnosťouprispôsobiť sa a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu.
V prípade úplne nového modelu Nissan Qashqai je teraz vylepšený systém ProPILOTschopný prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa ďalších vonkajších okolností: keď auto prejdedo zóny s nižšou povolenou rýchlosťou na diaľnici, dokáže prečítať dopravné značky azohľadniť údaje o maximálnej rýchlosti navigačného systému na príslušnú rýchlosť, čoznamená, že vodič nemusí nastavovať rýchlosť tempomatu manuálne.
Systém môže tiež použiť údaje z navigačného systému na úpravu rýchlosti pre blížiace sazákruty alebo výjazdy, ktoré majú menší polomer.
ProPILOT s technológiou Navi-link môže teraz navyše komunikovať s radarmi mŕtvehouhla modelu Qashqai, aby im pomohol zasiahnuť korekciou riadenia, aby sa zabránilomanévrovaniu pri zmene jazdného pruhu, ak sa v zóne mŕtveho uhla nachádza vozidlo.
Medzi ďalšie vylepšenia patrí výstraha „ochrany bokov“ v mestských situáciách, ktoráupozorňuje vodiča na riziko kontaktu s predmetom na boku vozidla, zvyčajne pri odbáčanína parkovacie miesto v supermarkete. A nový Qashqai môže tiež zasahovať, aby zabránilkolízii pri cúvaní a to vďaka vylepšeniu existujúceho upozornenia na detekciu pohybujúcichsa objektov, ktoré pomocou brzdenia zastaví vozidlo, ak je v blízkosti zistená pohybujúcasa prekážka.
Vylepšený systém ProPILOT s technológiou Navi-link bude k dispozícii od strednej výbavyN-Connecta, aby si väčšina vodičov Qashqai mohla vychutnať túto jedinečnú pokrokovútechnológiu, ktorá stelesňuje prísľub značky Nissan „inovácie pre vzrušenie“.
„ProPILOT je jednou z našich najoceňovanejších inovácií na súčasnom modeli Qashqai.Zákazníci milujú, ako bezproblémovo podporuje vodiča pri udržiavaní plynulosti, presnostia bezpečnej jazdy, najmä v rušných podmienkach premávky, v noci alebo zanepriaznivého počasia. Sme nadšení, že tento pocit pohodlia a dôvery zvyšujeme vďakaskvelým doplnkovým funkciám systému ProPILOT s Navi-link pre budúci Qashqai, “uviedolMarco Fioravanti, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre plánovanie produktov.
Inteligentné LED svetlomety
Aktuálny model Qashqai je od uvedenia na trh v roku 2014 vybavený LED svetlometmi vovyšších stupňoch výbav a svetlá špičkovej verzie Tekna sa natáčajú spolu s otočenímvolantu, s výnimočným svetelným výkonom vďaka výkonným projektorom, ktoréposkytujú silný, rovnomerný lúč.
Pre nový Qashqai vyvinuli inžinieri spoločnosti Nissan pokrokový systém svetlometov,ktorý prispôsobuje tvar lúča podľa stavu vozovky a ostatných účastníkov cestnejpremávky. Lúč je rozdelený na 12 jednotlivých prvkov, ktoré sa po detekciiprichádzajúceho vozidla selektívne deaktivujú. Vďaka tejto inovácii môže premietaťjasnejší lúč ďalej a širšie, ale tvar sa účinne mení, takže prichádzajúci účastníci cestnejpremávky nebudú oslnení.
„Východiskom pre návrh a vývoj úplne nového modelu Qashqai bola hĺbková analýzavzťahov, ktoré sme za posledných 13 rokov mali so všetkými našimi zákazníkmi modelovQashqai. Umožnilo nám to pochopiť ich potreby a najmä to, čo si cenia na crossoveri,ktorý denne používajú a na ktorý sa spoliehajú, “uviedol Marco Fioravanti.
Qashqai: priekopník medzi crossovermi
V roku 2007, keď bol predstavený model Qashqai, na cestách nebolo nič podobné.
Poloha sedenia bola o niečo vyššia, čo umožňovalo lepší výhľad na vozovku, ale jehocelková veľkosť bola rovnaká ako u rovesníkov hatchbacku v segmente C. Jeho benzínovéa naftové motory boli úsporné a efektívne a pre zákazníkov, ktorí potrebovali extra trakciuv náročných podmienkach, existovala verzia s pohonom všetkých kolies. Stručnepovedané, ponúkol vynikajúcu rovnováhu medzi kompaktnými rozmermi hatchbacku sozmyslom pre robustnosť a zvýšeným výhľadom, ktorý poskytuje vozidlo s pohonomvšetkých kolies, bez postihu za veľkosť, hmotnosť alebo účinnosť. Pritom porazil bariéryvlastníctva SUV a priniesol to najlepšie z oboch svetov.
Predpovedať predaj nového vozidla, ktoré nebolo priamou náhradou existujúceho modelua pre ktoré neexistovali priami konkurenti, bolo výzvou. Celkovo sa interné odhadypredaja v Európe pohybovali okolo 100 000 kusov ročne.
Odhady zaostali za realitou. V priebehu niekoľkých mesiacov bola v továrni spoločnostiNissan v Sunderlande vo Veľkej Británii pridaná ďalšia zmena, aby sa uspokojil dopyt.
Jeho predaj medziročne naďalej rástol - a jeho príťažlivosť sa ešte rozšírila, keď bol v roku2008 uvedený model Qashqai + 2, ktorý vďaka dlhšiemu rázvoru pridal sklopný tretí radsedadiel do väčšieho kufra.
V roku 2010 prebehol rozsiahly facelift, ktorý vylepšil exteriér, čo odráža skutočnosť, ževysoký podiel zákazníkov modelu Qashqai pochádza z vyšších segmentov. V čase uvedenia2. generácie modelu Qashqai v roku 2014 vstupoval nový model na trh so 17 priamymikonkurentmi.
Napriek príchodu mnohých európskych konkurentov sa prvá generácia modelu Qashqaipočas celej svojej životnosti predávala v priemernom objeme nad 200 000 kusov ročne.
Druhá generácia modelu Qashqai sa začala predávať v Európe v roku 2014 s nápadnejšímdizajnom a účinnejšími motormi, vyššou kultivovanosťou a pokročilejšími technológiami.Druhá generácia modelu Qashqai prekonala britský rekord a bola najrýchlejším automvyrobeným vo Veľkej Británii, ktoré dosiahlo hranicu 500 000 vyrobených kusov.
K dnešnému dňu sa v Európe predalo viac ako 3 milióny vozidiel Qashqai - a viac ako 5miliónov na celom svete.
Aktuálne predávaný Qashqai má 26 priamych konkurentov. Tam, kde bol Qashqaipriekopníkom, je teraz samostatným segmentom, ktorý každoročne rastie. Po príchode vroku 2021 úplne nový Qashqai opäť zdvihne latku a nastaví štandard v segmente snápadným dizajnom, komfortom, kultivovanosťou, efektivitou a pokročilými technológiami.
„Vďaka neprekonateľným skúsenostiam, odborným znalostiam a vzťahom so zákazníkmi,ktoré sme vytvorili od uvedenia prvého modelu Qashqai, je spoločnosť Nissan v jedinečnejpozícii, aby posilnila náš status obľúbeného európskeho crossoveru s úplne novýmmodelom Qashqai. Je nastavený tak, aby pozdvihol vodičské a vlastnícke skúsenostinašich zákazníkov prostredníctvom elegantného a dynamického dizajnu, inovatívnej aužitočnej technológie a zároveň ponúkol vynikajúcu účinnosť, “uviedol Marco Fioravanti.
PARÍŽ, FRANCÚZSKO (13. novembra 2020) - Finálne prípravy na uvedenie tretejgenerácie kompaktného crossoveru, ktorý zmenil tvár európskeho automobilového trhu apriniesol mnoho imitátorov, sú v plnom prúde – Nový Nissan Qashqai.
Prototypy úplne nového modelu zvyšujú počet testovacích kilometrov na európskychcestách v očakávaní, že opäť nastavia to, čo môžu zákazníci očakávať od kompaktnéhocrossoveru, keď sa začne predávať v roku 2021.
Úplne nový Qashqai bude stavať na svojej pozícii priekopníka a benchmarku v segmenteC crossoverov v Európe už od roku 2007. Základom novej generácie modelu Qashqai jenová aliančná platforma CMF-C, prehliadka pokrokového inžinierstva, inovácií apokrokových technológií.
Aktuálneho modelu Qashqai, ktorý sa v Európe začal predávať v roku 2014, sa od jehouvedenia predalo viac ako milión kusov.
„Nový Qashqai zmení to, čo môžu zákazníci od rodinného vozidla očakávať. Komfort,kultivovanosť a technológie, ktoré normálne nájdete vo vyšších triedach automobilov,zatiaľ čo jazdné zážitky uspokoja vodičov aj cestujúcich. Vďaka odvážnej technológiiNissan e-POWER cítime, že si zákazníci zamilujú pocit elektricky poháňanej jazdy bez obávz dojazdu, “uviedol Gianluca de Ficchy, predseda predstavenstva spoločnosti Nissan vAfrike, na Strednom východe, v Indii, Európe a Oceánii (AMIEO).
Pri novej generácií si spoločnosť Nissan zachovala hlavné zásady, ktoré riadili koncepciu,dizajn a vývoj dvoch predchádzajúcich generácií modelu Qashqai: elegantný dizajn,komplexný technologický balík a úsporné hnacie ústrojenstvo v kombinácii so zvýšenoukvalitou a jazdnými vlastnosťami vozidiel z vyššieho segmentu. Nový Qashqai opäť zvýšilatku v segmente crossoverov a zákazníci si tieto atribúty obľúbia.
Rovnako ako jeho predchodcovia, aj vývoj nového modelu Qashqai viedol tím spoločnostiNissan Design Europe so sídlom v centre Londýna, zatiaľ čo technický vývoj viedlaspoločnosť Nissan Technical Center Europe so sídlom v meste Cranfield v Bedfordshire(Veľká Británia).
Aliančná platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvým novým modelom v Európe, ktorý využíva platformu CMF-C, ktorápredstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru.
Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai,ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí pomestských komunikáciách a pohodlne sa hodí na parkovacie miesta, pričom poskytujevynikajúci vnútorný priestor.
Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovaniaa zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dverebatožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí2,6 kg hmotnosti.
Podiel využitia špeciálnej ocele UHSS (Ultra High Strength Steel) spoločnosti Nissan vkonštrukcii nového modelu Qashqai sa zvýšil o 50%. Materiál UHSS zaisťuje najvyššiumožnú pevnosť v ťahu v konštrukcii karosérie tam, kde je to potrebné, napríklad akosúčasť konštrukcie deformačných zón - ale bez výrazného vplyvu na hmotnosť. Materiálys vyššou pevnosťou v ťahu tradične spôsobujú problémy pri zváraní alebo spájaní s inýmičasťami konštrukcie. Pri karosérii modelu Qashqai bolo použité štrukturálne lepenie navytvorenie vysoko pevného spojenia v miestach spojov medzi A,B a C stĺpikom a strechou/ podlahou.
Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny,ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modeluQashqai.
Základná nosná konštrukcia - „chrbtová kosť“ - platformy CMF-C bola vylepšená nahomogénnejší tvar, s cieľom lepšieho prenosu energie nárazu cez konštrukciu vozidla.Toto konštrukčné riešenie účinnejšie absorbuje energiu v deformačných zónach a zníži takpotenciálne zaťaženie prenášané na cestujúcich v prípade nehody.
Výhodou pre zákazníkov je vďaka pokrokovým výrobným technikám zníženie hmotnostikarosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41% v porovnaní s pôvodnýmmodelom. To znamená kultivovanosť, jazdný komfort a odozvu jazdy vozidiel z vyššiehosegmentu, plus mimoriadnu bezpečnosť v prípade nehody a tiež prínos pre celkovúefektivitu vozidla.
Nový dizajn podvozku a riadenia
Nový Qashqai bude aj naďalej ponúkať vysokú úroveň zážitku z jazdy - stavať na svojejreputácii kultivovaného a pohodlného vozidla, s ktorým bude riadenie na kľukatýchcestách zábavou.
Nová platforma CMF-C sa môže pochváliť torznou tuhosťou vozidiel z vyššieho segmentu,čo umožňuje presné pohyby zavesenia kolies, pozitívne a dôveryhodné reakcie na podnetyriadenia a stabilnejší pocit pri jazde po nerovných cestách.
Vďaka platforme CMF-C má nový Qashqai vpredu a vzadu vylepšené zavesenie typuMacPherson. Pre verzie s pohonom prednej nápravy s rozmerom kolies do 19” (vrátane)je vzadu použitá jednoduchá vlečná náprava. Pre verzie s pohonom oboch náprav a verzies rozmerom kolies 20” bude na zadnej náprave použité nezávislé viacprvkové zaveseniemulti-link.
Použitie jednoduchej vlečnej nápravy ponúka lepšie tlmenie nárazov a potlačenie hluku odvozovky, čo vedie k vyrovnanej a tichej jazde na všetkých povrchoch. Kľúčom k vylepšenejschopnosti tlmenia je zmena umiestnenia pružiacej jednotky a to do vertikálnej polohy.To umožňuje pružine a tlmiču pracovať v optimálnom rozsahu zdvihu, maximalizujúc taksvoju účinnosť pre kontrolovanejšiu reakciu na nerovnosti a otrasy na ceste aminimalizáciu odskoku pre vyrovnanú jazdu, pri zachovaní vynikajúcich jazdnýchvlastnosti pri prejazde zákruty s minimálnym náklonom karosérie.
Pokrokové riešenie viacprvkovej konfigurácie zadnej nápravy ponúka najlepšiu rovnováhumedzi jazdným komfortom a dynamickou odozvou v segmente. Náprava je spojená spomocným rámom prostredníctvom silentblokov, ktoré znižujú hluk a vibrácie prenášanéz vozovky.
Vylepšené bolo aj nastavenie posilňovača riadenia, ktoré ponúka lepšiu odozvu, lepší pocitv stredovej polohe riadenia a zníženie trenia.
David Moss, viceprezident pre výskum a vývoj v Afrike, na Strednom východe, v Indii,Európe a Oceánii (AMIEO): „Náš technický tím porovnával jazdné vlastnosti s vozidlaminižšej strednej triedy (segmentu C), ako aj s vozidlami priamej konkurencie aprostredníctvom tisícov kilometrov testovania na cestách a testovacích zariadeniach vcelej Európe dosiahli rovnováhu jazdy a ovládania, ktorá kladie potešenie z jazdy na prvémiesto.
Inovácia pre efektívnosť
Nový Qashqai patrí do širšej stratégie elektrifikácie spoločnosti Nissan a zákazníkomponúkne dve riešenia pohonu - flexibilný a efektívny zážihový motor s objemom 1,3 litras technológiou mild hybridného pohonu alebo inovatívny systém pohonu e-POWER – tentosystém spoločnosti NISSAN poháňaný elektromotorom prinesie modelu Qashqai okamžité,vzrušujúce a lineárne zrýchlenie ako v elektromobile, bez obáv z dojazdu.
Vďaka torzne tuhej štruktúre karosérie bola snaha o dosiahnutie optimálnej účinnosti vnovom modeli Qashqai stredobodom celého procesu vývoja. A táto snaha o efektivitu sarozširuje na použitie flexibilného benzínového motora s objemom 1,3 litra, ktorý bude kdispozícii v dvoch výkonových verziách, pričom obidva kombinujú vysokú pružnosťa odozvu motora s hospodárnosťou a nízkymi emisiami. [Úplné technické podrobnosti atechnické parametre tohto hnacieho ústrojenstva budú nasledovať bližšie k uvedeniu natrh.]
Dva ďalšie príklady cesty, ktorou prešli inžinieri spoločnosti Nissan s cieľom optimalizovaťúčinnosť nového modelu Qashqai, sú plochá podlaha, ktorá zaisťuje čo najhladšie prúdenievzduchu pod vozidlom - a tiež aktívna uzávierka mriežky chladiča, ktorá zostáva zatvorená,aby sa zabezpečil plynulý tok vzduchu okolo prednej časti vozidla. Otvára sa iba vtedy,keď to vyžaduje chladenie motora, čím umožňuje prenikanie vzduchu navyše k chladičom.
Tvar prednej časti vozidla tiež generuje vzduchovú clonu, ktorá usmerňuje prúdenievzduchu okolo a znižuje tak vztlak, ktorý vytvárajú predné kolesá.
Benzínový motor s objemom 1,3 litra bol rozsiahlo inovovaný a doplnený o mild hybridnútechnológiu. 12v mild hybridný systém pozostáva z lítiovej batérie umiestnenej podpodlahou a generátora poháňaného remeňom na rekuperáciu energie pri brzdení. Toumožňuje, aby systémy motora bežali na zozbieranú energiu, čím sa predĺžila dobapoužitia funkcie štart / stop, čo znížilo celkové emisie CO 2 . Ďalej umožňuje plachtenie aponúka tiež podporu krútiaceho momentu pri akcelerácii.
e-POWER
Nový Qashqai bude predstavovať to najlepšie z inovatívneho ducha spoločnosti Nissan -čomu hovoríme Nissan Intelligent Mobility. Do Európy prinesie po prvý krát inovatívnypohonný systém e-POWER. Unikátna inovácia spoločnosti Nissan, systém e-POWERponúka plný pohon elektromotorom, čo znamená, že kolesá sú úplne poháňanéelektromotorom. e-POWER sa skladá z vysoko výkonnej batérie a pohonnej jednotky,ktorá je integrovaná s benzínovým motorom, generátorom energie, invertorom amotorom. V bežných hybridných systémoch sú kolesá poháňané elektromotorom abenzínovým motorom. V systéme e-POWER však nie je benzínový motor spojený skolesami; jednoducho iba nabíja batériu. A na rozdiel od plne elektrického pohonu jezdrojom energie spaľovací motor, nielen batéria. [Úplné technické podrobnosti a technicképarametre sústavy e-POWER budú bližšie k uvedeniu na trh.]
Kľúčovým rozdielom v porovnaní s inými konvenčnými hybridmi je, že elektrický motormá veľkosť elektromotora, ktorý sa zvyčajne nachádza v čistom elektromobile, čoposkytuje okamžitú reakciu na zrýchlenie, ktorá je medzi zákazníkmi elektromobilov takápopulárna. Generátor poháňaný motorom udržuje nabitie batérie, ale môže dodatočnenapájať aj elektrinu priamo do motora. Motor pracuje v optimálnom rozsahu otáčok, tedapri maximálnej účinnosti, pričom je starostlivo vyladený tak, aby minimalizoval hluk aposkytoval prirodzený pocit spojenia počas prudkej akcelerácie.
Technológia e-POWER prináša zákazníkom charakteristický pocit okamžitého a lineárnehozrýchlenia, ktorý poskytuje zážitok z jazdy zábavným spôsobom, ale bez úzkosti z dojazdu.Jedná sa o dokonalý prechod na jazdu s elektrickým pohonom, najmä pre vodičovs vysokým počtom najazdených kilometrov, ktorí majú radi kombináciu pohodlia akultivovanosti, ako aj ekologickú účinnosť vozidla.
„Pokročilé a efektívne možnosti hnacieho ústrojenstva predstavujú inovatívneho duchaspoločnosti Nissan - nič iné ako systém e-POWER. Prináša všetky jazdné výhodyelektrickej pohonnej jednotky bez kompromisov. Keď hovoríme o Nissan IntelligentMobility, e-POWER je dokonalým príkladom, “uviedol David Moss.
Vylepšený systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybavený ďalšou generáciou systému ProPILOT, ktorá prinesie väčšiupodporu vodičom v širšom spektre okolností. Tento systém, nazývaný ProPILOT stechnológiou Navi-link, bol navrhnutý tak, aby znižoval únavu a stres počas jazdy a jehopoužívanie bolo veľmi intuitívne.
Systém ProPILOT s technológiou Navi-link dokáže na diaľnici zrýchliť a zabrzdiť vozidlo vjednom jazdnom pruhu. Systém dokáže vozidlo zrýchliť na nastavenú rýchlosť a v hustejpremávke systém stop-štart dokáže zabrzdiť vozidlo až na 0 km / h. Systém je schopnýautomaticky sa obnoviť, ak vozidlo stojí menej ako tri sekundy a premávka pred automsa opäť pohne.
Systém riadenia a kamera neustále aktualizujú polohu vozidla, čo pomáha automobiluzostať v strede jazdného pruhu pri zachovaní vopred určenej rýchlosti, ale so schopnosťouprispôsobiť sa a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu.
V prípade úplne nového modelu Nissan Qashqai je teraz vylepšený systém ProPILOTschopný prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa ďalších vonkajších okolností: keď auto prejdedo zóny s nižšou povolenou rýchlosťou na diaľnici, dokáže prečítať dopravné značky azohľadniť údaje o maximálnej rýchlosti navigačného systému na príslušnú rýchlosť, čoznamená, že vodič nemusí nastavovať rýchlosť tempomatu manuálne.
Systém môže tiež použiť údaje z navigačného systému na úpravu rýchlosti pre blížiace sazákruty alebo výjazdy, ktoré majú menší polomer.
ProPILOT s technológiou Navi-link môže teraz navyše komunikovať s radarmi mŕtvehouhla modelu Qashqai, aby im pomohol zasiahnuť korekciou riadenia, aby sa zabránilomanévrovaniu pri zmene jazdného pruhu, ak sa v zóne mŕtveho uhla nachádza vozidlo.
Medzi ďalšie vylepšenia patrí výstraha „ochrany bokov“ v mestských situáciách, ktoráupozorňuje vodiča na riziko kontaktu s predmetom na boku vozidla, zvyčajne pri odbáčanína parkovacie miesto v supermarkete. A nový Qashqai môže tiež zasahovať, aby zabránilkolízii pri cúvaní a to vďaka vylepšeniu existujúceho upozornenia na detekciu pohybujúcichsa objektov, ktoré pomocou brzdenia zastaví vozidlo, ak je v blízkosti zistená pohybujúcasa prekážka.
Vylepšený systém ProPILOT s technológiou Navi-link bude k dispozícii od strednej výbavyN-Connecta, aby si väčšina vodičov Qashqai mohla vychutnať túto jedinečnú pokrokovútechnológiu, ktorá stelesňuje prísľub značky Nissan „inovácie pre vzrušenie“.
„ProPILOT je jednou z našich najoceňovanejších inovácií na súčasnom modeli Qashqai.Zákazníci milujú, ako bezproblémovo podporuje vodiča pri udržiavaní plynulosti, presnostia bezpečnej jazdy, najmä v rušných podmienkach premávky, v noci alebo zanepriaznivého počasia. Sme nadšení, že tento pocit pohodlia a dôvery zvyšujeme vďakaskvelým doplnkovým funkciám systému ProPILOT s Navi-link pre budúci Qashqai, “uviedolMarco Fioravanti, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre plánovanie produktov.
Inteligentné LED svetlomety
Aktuálny model Qashqai je od uvedenia na trh v roku 2014 vybavený LED svetlometmi vovyšších stupňoch výbav a svetlá špičkovej verzie Tekna sa natáčajú spolu s otočenímvolantu, s výnimočným svetelným výkonom vďaka výkonným projektorom, ktoréposkytujú silný, rovnomerný lúč.
Pre nový Qashqai vyvinuli inžinieri spoločnosti Nissan pokrokový systém svetlometov,ktorý prispôsobuje tvar lúča podľa stavu vozovky a ostatných účastníkov cestnejpremávky. Lúč je rozdelený na 12 jednotlivých prvkov, ktoré sa po detekciiprichádzajúceho vozidla selektívne deaktivujú. Vďaka tejto inovácii môže premietaťjasnejší lúč ďalej a širšie, ale tvar sa účinne mení, takže prichádzajúci účastníci cestnejpremávky nebudú oslnení.
„Východiskom pre návrh a vývoj úplne nového modelu Qashqai bola hĺbková analýzavzťahov, ktoré sme za posledných 13 rokov mali so všetkými našimi zákazníkmi modelovQashqai. Umožnilo nám to pochopiť ich potreby a najmä to, čo si cenia na crossoveri,ktorý denne používajú a na ktorý sa spoliehajú, “uviedol Marco Fioravanti.
Qashqai: priekopník medzi crossovermi
V roku 2007, keď bol predstavený model Qashqai, na cestách nebolo nič podobné.
Poloha sedenia bola o niečo vyššia, čo umožňovalo lepší výhľad na vozovku, ale jehocelková veľkosť bola rovnaká ako u rovesníkov hatchbacku v segmente C. Jeho benzínovéa naftové motory boli úsporné a efektívne a pre zákazníkov, ktorí potrebovali extra trakciuv náročných podmienkach, existovala verzia s pohonom všetkých kolies. Stručnepovedané, ponúkol vynikajúcu rovnováhu medzi kompaktnými rozmermi hatchbacku sozmyslom pre robustnosť a zvýšeným výhľadom, ktorý poskytuje vozidlo s pohonomvšetkých kolies, bez postihu za veľkosť, hmotnosť alebo účinnosť. Pritom porazil bariéryvlastníctva SUV a priniesol to najlepšie z oboch svetov.
Predpovedať predaj nového vozidla, ktoré nebolo priamou náhradou existujúceho modelua pre ktoré neexistovali priami konkurenti, bolo výzvou. Celkovo sa interné odhadypredaja v Európe pohybovali okolo 100 000 kusov ročne.
Odhady zaostali za realitou. V priebehu niekoľkých mesiacov bola v továrni spoločnostiNissan v Sunderlande vo Veľkej Británii pridaná ďalšia zmena, aby sa uspokojil dopyt.
Jeho predaj medziročne naďalej rástol - a jeho príťažlivosť sa ešte rozšírila, keď bol v roku2008 uvedený model Qashqai + 2, ktorý vďaka dlhšiemu rázvoru pridal sklopný tretí radsedadiel do väčšieho kufra.
V roku 2010 prebehol rozsiahly facelift, ktorý vylepšil exteriér, čo odráža skutočnosť, ževysoký podiel zákazníkov modelu Qashqai pochádza z vyšších segmentov. V čase uvedenia2. generácie modelu Qashqai v roku 2014 vstupoval nový model na trh so 17 priamymikonkurentmi.
Napriek príchodu mnohých európskych konkurentov sa prvá generácia modelu Qashqaipočas celej svojej životnosti predávala v priemernom objeme nad 200 000 kusov ročne.
Druhá generácia modelu Qashqai sa začala predávať v Európe v roku 2014 s nápadnejšímdizajnom a účinnejšími motormi, vyššou kultivovanosťou a pokročilejšími technológiami.Druhá generácia modelu Qashqai prekonala britský rekord a bola najrýchlejším automvyrobeným vo Veľkej Británii, ktoré dosiahlo hranicu 500 000 vyrobených kusov.
K dnešnému dňu sa v Európe predalo viac ako 3 milióny vozidiel Qashqai - a viac ako 5miliónov na celom svete.
Aktuálne predávaný Qashqai má 26 priamych konkurentov. Tam, kde bol Qashqaipriekopníkom, je teraz samostatným segmentom, ktorý každoročne rastie. Po príchode vroku 2021 úplne nový Qashqai opäť zdvihne latku a nastaví štandard v segmente snápadným dizajnom, komfortom, kultivovanosťou, efektivitou a pokročilými technológiami.
„Vďaka neprekonateľným skúsenostiam, odborným znalostiam a vzťahom so zákazníkmi,ktoré sme vytvorili od uvedenia prvého modelu Qashqai, je spoločnosť Nissan v jedinečnejpozícii, aby posilnila náš status obľúbeného európskeho crossoveru s úplne novýmmodelom Qashqai. Je nastavený tak, aby pozdvihol vodičské a vlastnícke skúsenostinašich zákazníkov prostredníctvom elegantného a dynamického dizajnu, inovatívnej aužitočnej technológie a zároveň ponúkol vynikajúcu účinnosť, “uviedol Marco Fioravanti.
PARÍŽ, FRANCÚZSKO (13. novembra 2020) - Finálne prípravy na uvedenie tretejgenerácie kompaktného crossoveru, ktorý zmenil tvár európskeho automobilového trhu apriniesol mnoho imitátorov, sú v plnom prúde – Nový Nissan Qashqai.
Prototypy úplne nového modelu zvyšujú počet testovacích kilometrov na európskychcestách v očakávaní, že opäť nastavia to, čo môžu zákazníci očakávať od kompaktnéhocrossoveru, keď sa začne predávať v roku 2021.
Úplne nový Qashqai bude stavať na svojej pozícii priekopníka a benchmarku v segmenteC crossoverov v Európe už od roku 2007. Základom novej generácie modelu Qashqai jenová aliančná platforma CMF-C, prehliadka pokrokového inžinierstva, inovácií apokrokových technológií.
Aktuálneho modelu Qashqai, ktorý sa v Európe začal predávať v roku 2014, sa od jehouvedenia predalo viac ako milión kusov.
„Nový Qashqai zmení to, čo môžu zákazníci od rodinného vozidla očakávať. Komfort,kultivovanosť a technológie, ktoré normálne nájdete vo vyšších triedach automobilov,zatiaľ čo jazdné zážitky uspokoja vodičov aj cestujúcich. Vďaka odvážnej technológiiNissan e-POWER cítime, že si zákazníci zamilujú pocit elektricky poháňanej jazdy bez obávz dojazdu, “uviedol Gianluca de Ficchy, predseda predstavenstva spoločnosti Nissan vAfrike, na Strednom východe, v Indii, Európe a Oceánii (AMIEO).
Pri novej generácií si spoločnosť Nissan zachovala hlavné zásady, ktoré riadili koncepciu,dizajn a vývoj dvoch predchádzajúcich generácií modelu Qashqai: elegantný dizajn,komplexný technologický balík a úsporné hnacie ústrojenstvo v kombinácii so zvýšenoukvalitou a jazdnými vlastnosťami vozidiel z vyššieho segmentu. Nový Qashqai opäť zvýšilatku v segmente crossoverov a zákazníci si tieto atribúty obľúbia.
Rovnako ako jeho predchodcovia, aj vývoj nového modelu Qashqai viedol tím spoločnostiNissan Design Europe so sídlom v centre Londýna, zatiaľ čo technický vývoj viedlaspoločnosť Nissan Technical Center Europe so sídlom v meste Cranfield v Bedfordshire(Veľká Británia).
Aliančná platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvým novým modelom v Európe, ktorý využíva platformu CMF-C, ktorápredstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru.
Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai,ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí pomestských komunikáciách a pohodlne sa hodí na parkovacie miesta, pričom poskytujevynikajúci vnútorný priestor.
Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovaniaa zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dverebatožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí2,6 kg hmotnosti.
Podiel využitia špeciálnej ocele UHSS (Ultra High Strength Steel) spoločnosti Nissan vkonštrukcii nového modelu Qashqai sa zvýšil o 50%. Materiál UHSS zaisťuje najvyššiumožnú pevnosť v ťahu v konštrukcii karosérie tam, kde je to potrebné, napríklad akosúčasť konštrukcie deformačných zón - ale bez výrazného vplyvu na hmotnosť. Materiálys vyššou pevnosťou v ťahu tradične spôsobujú problémy pri zváraní alebo spájaní s inýmičasťami konštrukcie. Pri karosérii modelu Qashqai bolo použité štrukturálne lepenie navytvorenie vysoko pevného spojenia v miestach spojov medzi A,B a C stĺpikom a strechou/ podlahou.
Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny,ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modeluQashqai.
Základná nosná konštrukcia - „chrbtová kosť“ - platformy CMF-C bola vylepšená nahomogénnejší tvar, s cieľom lepšieho prenosu energie nárazu cez konštrukciu vozidla.Toto konštrukčné riešenie účinnejšie absorbuje energiu v deformačných zónach a zníži takpotenciálne zaťaženie prenášané na cestujúcich v prípade nehody.
Výhodou pre zákazníkov je vďaka pokrokovým výrobným technikám zníženie hmotnostikarosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41% v porovnaní s pôvodnýmmodelom. To znamená kultivovanosť, jazdný komfort a odozvu jazdy vozidiel z vyššiehosegmentu, plus mimoriadnu bezpečnosť v prípade nehody a tiež prínos pre celkovúefektivitu vozidla.
Nový dizajn podvozku a riadenia
Nový Qashqai bude aj naďalej ponúkať vysokú úroveň zážitku z jazdy - stavať na svojejreputácii kultivovaného a pohodlného vozidla, s ktorým bude riadenie na kľukatýchcestách zábavou.
Nová platforma CMF-C sa môže pochváliť torznou tuhosťou vozidiel z vyššieho segmentu,čo umožňuje presné pohyby zavesenia kolies, pozitívne a dôveryhodné reakcie na podnetyriadenia a stabilnejší pocit pri jazde po nerovných cestách.
Vďaka platforme CMF-C má nový Qashqai vpredu a vzadu vylepšené zavesenie typuMacPherson. Pre verzie s pohonom prednej nápravy s rozmerom kolies do 19” (vrátane)je vzadu použitá jednoduchá vlečná náprava. Pre verzie s pohonom oboch náprav a verzies rozmerom kolies 20” bude na zadnej náprave použité nezávislé viacprvkové zaveseniemulti-link.
Použitie jednoduchej vlečnej nápravy ponúka lepšie tlmenie nárazov a potlačenie hluku odvozovky, čo vedie k vyrovnanej a tichej jazde na všetkých povrchoch. Kľúčom k vylepšenejschopnosti tlmenia je zmena umiestnenia pružiacej jednotky a to do vertikálnej polohy.To umožňuje pružine a tlmiču pracovať v optimálnom rozsahu zdvihu, maximalizujúc taksvoju účinnosť pre kontrolovanejšiu reakciu na nerovnosti a otrasy na ceste aminimalizáciu odskoku pre vyrovnanú jazdu, pri zachovaní vynikajúcich jazdnýchvlastnosti pri prejazde zákruty s minimálnym náklonom karosérie.
Pokrokové riešenie viacprvkovej konfigurácie zadnej nápravy ponúka najlepšiu rovnováhumedzi jazdným komfortom a dynamickou odozvou v segmente. Náprava je spojená spomocným rámom prostredníctvom silentblokov, ktoré znižujú hluk a vibrácie prenášanéz vozovky.
Vylepšené bolo aj nastavenie posilňovača riadenia, ktoré ponúka lepšiu odozvu, lepší pocitv stredovej polohe riadenia a zníženie trenia.
David Moss, viceprezident pre výskum a vývoj v Afrike, na Strednom východe, v Indii,Európe a Oceánii (AMIEO): „Náš technický tím porovnával jazdné vlastnosti s vozidlaminižšej strednej triedy (segmentu C), ako aj s vozidlami priamej konkurencie aprostredníctvom tisícov kilometrov testovania na cestách a testovacích zariadeniach vcelej Európe dosiahli rovnováhu jazdy a ovládania, ktorá kladie potešenie z jazdy na prvémiesto.
Inovácia pre efektívnosť
Nový Qashqai patrí do širšej stratégie elektrifikácie spoločnosti Nissan a zákazníkomponúkne dve riešenia pohonu - flexibilný a efektívny zážihový motor s objemom 1,3 litras technológiou mild hybridného pohonu alebo inovatívny systém pohonu e-POWER – tentosystém spoločnosti NISSAN poháňaný elektromotorom prinesie modelu Qashqai okamžité,vzrušujúce a lineárne zrýchlenie ako v elektromobile, bez obáv z dojazdu.
Vďaka torzne tuhej štruktúre karosérie bola snaha o dosiahnutie optimálnej účinnosti vnovom modeli Qashqai stredobodom celého procesu vývoja. A táto snaha o efektivitu sarozširuje na použitie flexibilného benzínového motora s objemom 1,3 litra, ktorý bude kdispozícii v dvoch výkonových verziách, pričom obidva kombinujú vysokú pružnosťa odozvu motora s hospodárnosťou a nízkymi emisiami. [Úplné technické podrobnosti atechnické parametre tohto hnacieho ústrojenstva budú nasledovať bližšie k uvedeniu natrh.]
Dva ďalšie príklady cesty, ktorou prešli inžinieri spoločnosti Nissan s cieľom optimalizovaťúčinnosť nového modelu Qashqai, sú plochá podlaha, ktorá zaisťuje čo najhladšie prúdenievzduchu pod vozidlom - a tiež aktívna uzávierka mriežky chladiča, ktorá zostáva zatvorená,aby sa zabezpečil plynulý tok vzduchu okolo prednej časti vozidla. Otvára sa iba vtedy,keď to vyžaduje chladenie motora, čím umožňuje prenikanie vzduchu navyše k chladičom.
Tvar prednej časti vozidla tiež generuje vzduchovú clonu, ktorá usmerňuje prúdenievzduchu okolo a znižuje tak vztlak, ktorý vytvárajú predné kolesá.
Benzínový motor s objemom 1,3 litra bol rozsiahlo inovovaný a doplnený o mild hybridnútechnológiu. 12v mild hybridný systém pozostáva z lítiovej batérie umiestnenej podpodlahou a generátora poháňaného remeňom na rekuperáciu energie pri brzdení. Toumožňuje, aby systémy motora bežali na zozbieranú energiu, čím sa predĺžila dobapoužitia funkcie štart / stop, čo znížilo celkové emisie CO 2 . Ďalej umožňuje plachtenie aponúka tiež podporu krútiaceho momentu pri akcelerácii.
e-POWER
Nový Qashqai bude predstavovať to najlepšie z inovatívneho ducha spoločnosti Nissan -čomu hovoríme Nissan Intelligent Mobility. Do Európy prinesie po prvý krát inovatívnypohonný systém e-POWER. Unikátna inovácia spoločnosti Nissan, systém e-POWERponúka plný pohon elektromotorom, čo znamená, že kolesá sú úplne poháňanéelektromotorom. e-POWER sa skladá z vysoko výkonnej batérie a pohonnej jednotky,ktorá je integrovaná s benzínovým motorom, generátorom energie, invertorom amotorom. V bežných hybridných systémoch sú kolesá poháňané elektromotorom abenzínovým motorom. V systéme e-POWER však nie je benzínový motor spojený skolesami; jednoducho iba nabíja batériu. A na rozdiel od plne elektrického pohonu jezdrojom energie spaľovací motor, nielen batéria. [Úplné technické podrobnosti a technicképarametre sústavy e-POWER budú bližšie k uvedeniu na trh.]
Kľúčovým rozdielom v porovnaní s inými konvenčnými hybridmi je, že elektrický motormá veľkosť elektromotora, ktorý sa zvyčajne nachádza v čistom elektromobile, čoposkytuje okamžitú reakciu na zrýchlenie, ktorá je medzi zákazníkmi elektromobilov takápopulárna. Generátor poháňaný motorom udržuje nabitie batérie, ale môže dodatočnenapájať aj elektrinu priamo do motora. Motor pracuje v optimálnom rozsahu otáčok, tedapri maximálnej účinnosti, pričom je starostlivo vyladený tak, aby minimalizoval hluk aposkytoval prirodzený pocit spojenia počas prudkej akcelerácie.
Technológia e-POWER prináša zákazníkom charakteristický pocit okamžitého a lineárnehozrýchlenia, ktorý poskytuje zážitok z jazdy zábavným spôsobom, ale bez úzkosti z dojazdu.Jedná sa o dokonalý prechod na jazdu s elektrickým pohonom, najmä pre vodičovs vysokým počtom najazdených kilometrov, ktorí majú radi kombináciu pohodlia akultivovanosti, ako aj ekologickú účinnosť vozidla.
„Pokročilé a efektívne možnosti hnacieho ústrojenstva predstavujú inovatívneho duchaspoločnosti Nissan - nič iné ako systém e-POWER. Prináša všetky jazdné výhodyelektrickej pohonnej jednotky bez kompromisov. Keď hovoríme o Nissan IntelligentMobility, e-POWER je dokonalým príkladom, “uviedol David Moss.
Vylepšený systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybavený ďalšou generáciou systému ProPILOT, ktorá prinesie väčšiupodporu vodičom v širšom spektre okolností. Tento systém, nazývaný ProPILOT stechnológiou Navi-link, bol navrhnutý tak, aby znižoval únavu a stres počas jazdy a jehopoužívanie bolo veľmi intuitívne.
Systém ProPILOT s technológiou Navi-link dokáže na diaľnici zrýchliť a zabrzdiť vozidlo vjednom jazdnom pruhu. Systém dokáže vozidlo zrýchliť na nastavenú rýchlosť a v hustejpremávke systém stop-štart dokáže zabrzdiť vozidlo až na 0 km / h. Systém je schopnýautomaticky sa obnoviť, ak vozidlo stojí menej ako tri sekundy a premávka pred automsa opäť pohne.
Systém riadenia a kamera neustále aktualizujú polohu vozidla, čo pomáha automobiluzostať v strede jazdného pruhu pri zachovaní vopred určenej rýchlosti, ale so schopnosťouprispôsobiť sa a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu.
V prípade úplne nového modelu Nissan Qashqai je teraz vylepšený systém ProPILOTschopný prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa ďalších vonkajších okolností: keď auto prejdedo zóny s nižšou povolenou rýchlosťou na diaľnici, dokáže prečítať dopravné značky azohľadniť údaje o maximálnej rýchlosti navigačného systému na príslušnú rýchlosť, čoznamená, že vodič nemusí nastavovať rýchlosť tempomatu manuálne.
Systém môže tiež použiť údaje z navigačného systému na úpravu rýchlosti pre blížiace sazákruty alebo výjazdy, ktoré majú menší polomer.
ProPILOT s technológiou Navi-link môže teraz navyše komunikovať s radarmi mŕtvehouhla modelu Qashqai, aby im pomohol zasiahnuť korekciou riadenia, aby sa zabránilomanévrovaniu pri zmene jazdného pruhu, ak sa v zóne mŕtveho uhla nachádza vozidlo.
Medzi ďalšie vylepšenia patrí výstraha „ochrany bokov“ v mestských situáciách, ktoráupozorňuje vodiča na riziko kontaktu s predmetom na boku vozidla, zvyčajne pri odbáčanína parkovacie miesto v supermarkete. A nový Qashqai môže tiež zasahovať, aby zabránilkolízii pri cúvaní a to vďaka vylepšeniu existujúceho upozornenia na detekciu pohybujúcichsa objektov, ktoré pomocou brzdenia zastaví vozidlo, ak je v blízkosti zistená pohybujúcasa prekážka.
Vylepšený systém ProPILOT s technológiou Navi-link bude k dispozícii od strednej výbavyN-Connecta, aby si väčšina vodičov Qashqai mohla vychutnať túto jedinečnú pokrokovútechnológiu, ktorá stelesňuje prísľub značky Nissan „inovácie pre vzrušenie“.
„ProPILOT je jednou z našich najoceňovanejších inovácií na súčasnom modeli Qashqai.Zákazníci milujú, ako bezproblémovo podporuje vodiča pri udržiavaní plynulosti, presnostia bezpečnej jazdy, najmä v rušných podmienkach premávky, v noci alebo zanepriaznivého počasia. Sme nadšení, že tento pocit pohodlia a dôvery zvyšujeme vďakaskvelým doplnkovým funkciám systému ProPILOT s Navi-link pre budúci Qashqai, “uviedolMarco Fioravanti, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre plánovanie produktov.
Inteligentné LED svetlomety
Aktuálny model Qashqai je od uvedenia na trh v roku 2014 vybavený LED svetlometmi vovyšších stupňoch výbav a svetlá špičkovej verzie Tekna sa natáčajú spolu s otočenímvolantu, s výnimočným svetelným výkonom vďaka výkonným projektorom, ktoréposkytujú silný, rovnomerný lúč.
Pre nový Qashqai vyvinuli inžinieri spoločnosti Nissan pokrokový systém svetlometov,ktorý prispôsobuje tvar lúča podľa stavu vozovky a ostatných účastníkov cestnejpremávky. Lúč je rozdelený na 12 jednotlivých prvkov, ktoré sa po detekciiprichádzajúceho vozidla selektívne deaktivujú. Vďaka tejto inovácii môže premietaťjasnejší lúč ďalej a širšie, ale tvar sa účinne mení, takže prichádzajúci účastníci cestnejpremávky nebudú oslnení.
„Východiskom pre návrh a vývoj úplne nového modelu Qashqai bola hĺbková analýzavzťahov, ktoré sme za posledných 13 rokov mali so všetkými našimi zákazníkmi modelovQashqai. Umožnilo nám to pochopiť ich potreby a najmä to, čo si cenia na crossoveri,ktorý denne používajú a na ktorý sa spoliehajú, “uviedol Marco Fioravanti.
Qashqai: priekopník medzi crossovermi
V roku 2007, keď bol predstavený model Qashqai, na cestách nebolo nič podobné.
Poloha sedenia bola o niečo vyššia, čo umožňovalo lepší výhľad na vozovku, ale jehocelková veľkosť bola rovnaká ako u rovesníkov hatchbacku v segmente C. Jeho benzínovéa naftové motory boli úsporné a efektívne a pre zákazníkov, ktorí potrebovali extra trakciuv náročných podmienkach, existovala verzia s pohonom všetkých kolies. Stručnepovedané, ponúkol vynikajúcu rovnováhu medzi kompaktnými rozmermi hatchbacku sozmyslom pre robustnosť a zvýšeným výhľadom, ktorý poskytuje vozidlo s pohonomvšetkých kolies, bez postihu za veľkosť, hmotnosť alebo účinnosť. Pritom porazil bariéryvlastníctva SUV a priniesol to najlepšie z oboch svetov.
Predpovedať predaj nového vozidla, ktoré nebolo priamou náhradou existujúceho modelua pre ktoré neexistovali priami konkurenti, bolo výzvou. Celkovo sa interné odhadypredaja v Európe pohybovali okolo 100 000 kusov ročne.
Odhady zaostali za realitou. V priebehu niekoľkých mesiacov bola v továrni spoločnostiNissan v Sunderlande vo Veľkej Británii pridaná ďalšia zmena, aby sa uspokojil dopyt.
Jeho predaj medziročne naďalej rástol - a jeho príťažlivosť sa ešte rozšírila, keď bol v roku2008 uvedený model Qashqai + 2, ktorý vďaka dlhšiemu rázvoru pridal sklopný tretí radsedadiel do väčšieho kufra.
V roku 2010 prebehol rozsiahly facelift, ktorý vylepšil exteriér, čo odráža skutočnosť, ževysoký podiel zákazníkov modelu Qashqai pochádza z vyšších segmentov. V čase uvedenia2. generácie modelu Qashqai v roku 2014 vstupoval nový model na trh so 17 priamymikonkurentmi.
Napriek príchodu mnohých európskych konkurentov sa prvá generácia modelu Qashqaipočas celej svojej životnosti predávala v priemernom objeme nad 200 000 kusov ročne.
Druhá generácia modelu Qashqai sa začala predávať v Európe v roku 2014 s nápadnejšímdizajnom a účinnejšími motormi, vyššou kultivovanosťou a pokročilejšími technológiami.Druhá generácia modelu Qashqai prekonala britský rekord a bola najrýchlejším automvyrobeným vo Veľkej Británii, ktoré dosiahlo hranicu 500 000 vyrobených kusov.
K dnešnému dňu sa v Európe predalo viac ako 3 milióny vozidiel Qashqai - a viac ako 5miliónov na celom svete.
Aktuálne predávaný Qashqai má 26 priamych konkurentov. Tam, kde bol Qashqaipriekopníkom, je teraz samostatným segmentom, ktorý každoročne rastie. Po príchode vroku 2021 úplne nový Qashqai opäť zdvihne latku a nastaví štandard v segmente snápadným dizajnom, komfortom, kultivovanosťou, efektivitou a pokročilými technológiami.
„Vďaka neprekonateľným skúsenostiam, odborným znalostiam a vzťahom so zákazníkmi,ktoré sme vytvorili od uvedenia prvého modelu Qashqai, je spoločnosť Nissan v jedinečnejpozícii, aby posilnila náš status obľúbeného európskeho crossoveru s úplne novýmmodelom Qashqai. Je nastavený tak, aby pozdvihol vodičské a vlastnícke skúsenostinašich zákazníkov prostredníctvom elegantného a dynamického dizajnu, inovatívnej aužitočnej technológie a zároveň ponúkol vynikajúcu účinnosť, “uviedol Marco Fioravanti.