PARÍŽ, Francúzko (15.01.2021) – Úplne nový Nissan Qashqai ponúka nekompromisnúkombináciu dynamického výkonu, vycibreného podvozku a úsporných pohonnýchjednotiek.
Nový Nissan Qashqai tak podporuje cieľ spoločnosti Nissan dosiahnuť 50% objemu predajaelektrifikovaných verzií svojich modelov v Európe do roku 2024. Bude k dispozícii nielen sbenzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, alepre Európu predstavuje aj e-POWER , inovatívnu a oceňovanú technológiu spoločnostiNissan, ktorá čerpá z priekopníckeho elektrického modelu Nissan LEAF.
Systém e-POWER pre nový Qashqai bol špeciálne vyvinutý pre tento model, aby spĺňalprísne požiadavky európskych vodičov. Qashqai s e-POWER dosahuje nielen vysokejúčinnosti a nízkych emisií CO2, ale tiež ponúka vodičovi rýchlu odozvu a vysoký výkon.
S variantmi 2WD a 4WD, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo novouprevodovkou Xtronic CVT a pohonom čisto elektrického motora technológie e-POWERponúka nový Qashqai všetko na uspokojenie každej požiadavky zákazníka, pričom radosťz jazdy je srdcom všetkých konfigurácií hnacieho ústrojenstva.
"Zákazníci právom požadujú efektívnejšie vozidlá, ale chcú aj príjemný zážitok z jazdy."Elektromobily ponúkajú najvyššie uspokojenie z pocitov z jazdy a zákazníci na nich milujúokamžitý krútiaci moment a plynulé zrýchľovanie. Využitím pohonu 100% elektromotoras technológiou e-POWER v novom elektrifikovanom modeli Qashqai si zákazníci môžu užiťvýhody jazdy elektromobilom bez ohľadu na dojazd alebo prístup k nabíjacejinfraštruktúre, "povedal Marco Fioravanti, viceprezident pre plánovanie produktovspoločnosti Nissan Automotive Europe.
Benzínový motor 1.3 DIG-T 140 k / 160 k 12V ALiS MILD HYBRID
Mild hybridný 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) systém, ktorý je kdispozícii v novom modeli Qashqai, je cenovo dostupnejšou hybridnou technológiou, ktoráposkytuje zvýšenie krútiaceho momentu, predĺžené vypnutie motora pri voľnobehu, rýchleznovu naštartovanie a režim plachtenia do zastavenia [ iba CVT], so zlepšením úsporypaliva i emisiami CO 2 (-4 g / km).
Pozitívny dopad energetického manažmentu mild hybrid systému na CO 2 zaisťuje, žemotor s objemom 1,3 litra poskytuje viac výkonu a krútiaceho momentu ako kľúčovíkonkurenti, takže variant so zážihovým motorom je presvedčivou ponukou prezákazníkov. Mild hybridný systém ALiS pridáva k celkovej hmotnosti vozidla iba 22 kg.
Pri spomaľovaní sa energia získava rekuperáciou a ukladá sa do lítium-iónovej batérie.Táto energia je potom využívaná v režime Start-Stop, v režime plachtenia do zastavenia(iba verzia CVT) a na zvýšenie krútiaceho momentu benzínového motora.
V režime plachtenia do zastavenia, pri rýchlostiach nižších ako 18 km / h a pri "aktívnombrzdení", sa motor vypne a akumulovaná energia sa použije na napájanie elektrickýchzariadení vozidla. To umožňuje predĺženie zastavenia motora a zníženie spotreby paliva.
Pri zrýchľovaní (medzi 20 km / h a 110 km / h) energia v lítium-iónovej batérii dodávamotoru dodatočný krútiaci moment +6 Nm po dobu až 20 sekúnd. To pomáha znižovaťzaťaženie benzínového motora a zlepšuje spotrebu paliva.
Mild Hybridný systém ALiS je spojený s osvedčeným a renomovaným zážihovým motorom1.3 DIG-T, ktorý bol predstavený v modeli Qashqai v roku 2018. Tento motor bol pre novýQashqai ďalej vylepšený o 50 novo navrhnutých komponentov a spĺňa emisnú normuEuro6-d Full.
Turbodúchadlo je teraz vybavené elektricky ovládanou prepúšťacou klapkou pre rýchlejšiuodozvu; nové trysky vylepšuje centrálny vstrekovač; znížené trenie u rady komponentovzlepšuje emisie CO2; a filter pevných častíc obsahuje nový substrát a katalyzátor.
Benzínový motor 1.3 DIG-T 12V ALiS bude ponúkaný s dvoma výkonmi - 140 k a 160 k -buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novou prevodovkou Xtronic CVT(iba 160 k). Maximálneho výkonu motor dosahuje pri 5500 ot./min, s maximálnymdostupným krútiacim momentom 270 Nm pri praktických 1750 ot./min pre CVT s výkonom160 k a výkonnejších variantoch s manuálnou prevodovkou.
U manuálnych verzií bola prevodovka vylepšená pre rýchlejší, priamejší a športovejší pocitz riadenia. Prevodovka Xtronic CVT novej generácie ponúka lepšiu spotrebu paliva a pocitzrýchlenia vďaka vylepšeniam vrátane systému dvoch olejových čerpadiel s elektrickýmpohonom. CVT novému modelu Qashqai prináša to najlepšie z oboch svetov a ponúkaplynulú jazdu v meste aj pri ľahkej akcelerácii v kombinácii so simuláciou prevodovýchstupňov pri prudkej akcelerácii.
Pohon predných kolies je k dispozícii pri verziách s výkonom 140 i 160 koní, zatiaľ čopohon všetkých kolies bude k dispozícii len pri modeloch s prevodovkou CVT s výkonom160 koní. Nový riadiaci systém pohonu všetkých kolies a volič jazdných režimov súintuitívnejšie a inteligentnejšie a prispôsobujú sa vonkajším podmienkam pomocou piatichjazdných režimov - Standard, ECO, Šport, Snow a Off-Road. V prípade preklzu kolesa sareakčná doba systému pohonu všetkých kolies znížila päťkrát na približne 0,2 sekundy.
E-POWER
Nový Qashqai prináša do Európy prvé nasadenie inovatívneho systému pohonu e-POWERod spoločnosti Nissan. Exkluzívne v značke Nissan predstavuje systém e-POWER kľúčovýkomponent v stratégii inteligentnej mobility a zároveň jedinečný prístup k elektrifikácii,vďaka ktorému je každodenná jazda vzrušujúca.
Systém e-POWER nového modelu Qashqai sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnejjednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresnýmpomerom s výkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia aelektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza velektrických vozidlách značky Nissan. Jedná sa o jedinečné riešenie, ktoré kombinujepríjemné a plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potrebynabíjania.
Systém e-POWER bol pre nový Qashqai výrazne vylepšený, aby uspokojil typicképožiadavky európskych zákazníkov na ich každodenné jazdenie. Zatiaľ čo systém e-POWER je v prípade modelu Note, najpredávanejšieho japonského automobilu za poslednéroky, vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, ktorý nabíja batériu, pričom konečnývýkon vozidla je 108k, pre európsky trh bol použitý 1,5-litrový benzínový motor a konečnývýkon vozidla 140 kW (190k).
Jedinečným prvkom systému e-POWER je to, že benzínový motor slúži iba na výrobuelektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom. To znamená,že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie kvynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu.
„Systém e-POWER ponúka najlepší technologický prechod medzi vozidlom so spaľovacímmotorom a elektromobilom, čo umožňuje zákazníkom vychutnať si vzrušujúce pocity zjazdy s elektromobilom a pôsobivú efektívnosť za prijateľnú cenu. Skutočne sa tešíme, ažzákazníci zažijú vzrušenie z vynikajúcich elektrifikovaných jazdných výkonov novéhomodelu Qashqai - je to dokonalé vyjadrenie myšlienky inteligentnej mobility Nissan“,uviedol David Moss, hlavný viceprezident pre výskum a vývoj v Afrike, na Strednomvýchode, v Indii, Európe a Oceánia (AMIEO).
Vďaka čisto elektrickému pohonu nedochádza pri akcelerácii k oneskoreniu ako pritradičnom spaľovacom motore alebo hybridnom pohone. Okamžitá reakciapodobná elektromobilu poskytuje vzrušujúci pocit z vysokého krútiaceho momentu anajlepšiu úroveň pružného zrýchlenia, vďaka čomu sú predbiehanie či rozbeh na diaľnicujednoduchšie a suverénnejšie.
Vo verziách e-POWER sú k dispozícii tri jazdné režimy: Standard, Sport a Eco. V režimeStandard dosahuje vozidlo vynikajúce zrýchlenie a regenerácia je nastavená tak, abysimulovala brzdenie motorom bežného benzínového vozidla. V režime Sport vozidlo ďalejzlepšuje reakciu na pedál akcelerátora a redukuje vypínanie benzínového motora, najmäpri dynamickej jazde. V režime Eco vozidlo maximalizuje úsporu paliva optimalizáciouriadenia batérie a umožnením vodičovi zvoliť si pre ekonomickú jazdu po diaľnici modeldojazdu. Vo všetkých režimoch je možné zvoliť prídavný režim B. Zvyšuje sa týmrekuperácia energie a vozidlo tak môže efektívnejšie spomaliť bez použitia brzdovéhopedála.
Nový Qashqai vybavený systémom e-POWER nielenže dosahuje lepšie zrýchlenie akohybridní konkurenti, ale robí to aj pri nižších otáčkach motora. Systém pracuje veľmi ticho,podobne ako elektromobil, a je vyladený na najnižšiu úroveň hluku pri akcelerácii vďakaprepojeniu medzi otáčkami motora a rýchlosťou jazdy.
Podobne ako elektromobil LEAF, aj nový Qashqai e-POWER poskytne úplne nový zážitok zjazdy „jedným pedálom“. Ide o režim e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať aspomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora a to až pri 90% jazdných situácii. Vmestských jazdných podmienkach pri častom rozbehu a zastavení dokáže režim e-Pedalvýznamne znížiť potrebu prechádzať nohou z jedného pedála na druhý tým, že pri uvoľneníakcelerátora nastáva spomalenie vozidla až o 0,2G. Týmto je jazda jednoduchšia apríjemnejšia. S cieľom optimalizácie režimu e-Pedal pri parkovaní bol pridaný špeciálnyrežim, pričom na zastavenie vozidla sa musí použiť brzdový pedál. Na otvorenýchkľukatých cestách poskytuje e-Pedal pútavejšiu jazdu a zároveň znižuje potrebu použitiabrzdového pedálu v zákrutách.
Vodiči môžu monitorovať tok energie systému e-POWER na 12 ”TFT displeji a zároveň akontrolovať stav systému.
Systém Nissan e-POWER bol predstavený v Japonsku u modelov Note a Serena sokamžitým úspechom z hľadiska popularity u zákazníkov. Viac ako 70% predaja modeluNote a takmer polovica predaja modelu Serena v krajine sú verzie e-POWER. Nedávnouvedené kompaktné SUV Nissan Kicks vybavené systémom e-POWER získalo ocenenie zatechnológiu roka od japonskej konferencie vedcov a novinárov za rok 2021.
„Od roku 2007, keď bol založený tento segment, určoval model Qashqai štandard vsegmente crossoverov. Vďaka tretej generácii modelu Qashqai si noví aj súčasní zákazníciobľúbia inovatívne vlastnosti pohonných jednotiek, ktoré majú k dispozícii. Naša ponukaje jednoduchá a inovatívna, pričom obe možnosti pohonného ústrojenstva sú efektívne,ale stále zábavné. Náš prístup k novému elektrifikovanému modelu Qashqai bol bezkompromisov, a to je jasne viditeľné tak u 1,3-litrových zážihových motorov vybavenýchtechnológiou mild hybrid aj pri jedinečnej verzii e-POWER“, uviedol Matthew Wright,viceprezident pre dizajn a vývoj pohonných jednotiek, technické centrum spoločnostiNissan Europe.
Predaj nového Nissanu Qashqai vybaveného systémom e-POWER sa začne v roku 2022.
TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE*
|
|
1.3 benzín (HR13) 12V ALiS Micro Hybrid |
e-POWER (1.5 benzín MR15) |
|
|
6MT |
6MT |
CVT |
|
|
|
140k 2WD |
160k 2WD |
160k 2WD/ 4WD |
e-POWER |
Výkon |
k (kW) |
140 (103) |
160 (117) |
190 (140) |
Krútiaci moment |
Nm |
240 |
260 |
270 |
330 |
Pohon |
|
2WD |
2WD |
2WD / 4WD |
2WD |
Celková dĺžka |
mm |
4425 |
*Čaká sa na finálnu homologizáciu.