Výkon Nismo
Čo je Nismo?
Názov hovorí za všetko
Nismo je stelesnením maximálneho výkonu vozidiel Nissan a inšpiruje sa najdrsnejšími jazdnými podmienkami – pretekárskou dráhou. Elitná skupina inžinierov a testovacích jazdcov, ktorí pracujú, jazdia a víťazia na každej úrovni, vezmú vybrané vozidlá Nissan a vytvoria z nich cestné vozidlá Nismo, ktoré ponúkajú mimoriadne vzrušujúci a autentický zážitok. Veď od názvu, ktorý vznikol spojením slov NISsan a MOtorsport, ani nemožno očakávať nič iné.
Vrcholový výkon Nissan, každý deň
Z pretekárskych tratí pred váš dom
Rovnako ako máme vášeň pre výkon, sme tiež oddaní myšlienke, že vlastniť vozidlo Nismo a jazdiť v ňom musí pre každého nadšenca predstavovať predovšetkým radosť. Preto s potešením ponúkame rad vozidiel, pri ktorých je všetko – od vylepšenej aerodynamiky cez súťažne naladené odpruženie až po pretekmi inšpirovaný kokpit – zamerané na výkon inšpirovaný pretekárskou dráhou a pohodlie na každodenné používanie.

Dizajn založený na funkčnosti
Aerodynamická alchýmia
Vozidlá Nismo vyzerajú tak ako vyzerajú z jednoduchého dôvodu – pre čistú funkčnosť. Dizajn prepracovaný do najmenších detailov sa premenil na tvar, ktorý poskytuje obrovský prítlak, ktorý vozidlu pomáha držať sa cesty. Detaily ako zadný difúzor, zadný spojler či bočné prahy znižujú odpor vzduchu pri jazde. A to, že to aj dobre vyzerá, je len čerešničkou na torte.

Adrenalín pripravený pre vás
Pretekmi overená konštrukcia
Pridajte plyn a vychutnajte si, ako vďaka pretekmi overenej konštrukcii nezabudnuteľným spôsobom preletíte všetky prevodové stupne, zažijete rýchlu odozvu, vysoký krútiaci moment od nízkych otáčok, široké výkonnostné pásmo a unikátny zvuk výfukov.

Ovládateľnosť, s ktorou je každá zákruta malou oslavou
Intímne prepojenie s cestou
Precíťte to cez volant, sedadlá a pedále. Súťažne naladený podvozok môže zahŕňať vylepšenia, ako sú tuhšie pružiny, tlmiče a spevňovacie prvky karosérie, ktoré spolu poskytujú úžasnú ovládateľnosť a presnosť. Váš Nissan Nismo bude reagovať na vaše príkazy, akoby vám čítal myšlienky.

Priľnavosť
Bod kontaktu medzi vozidlom a vozovkou
Zatočte do zákruty a riadenie vám povie všetko, čo potrebujete vedieť. Pribrzdite a pocíťte dokonalú kontrolu nad podvozkom a presnosť riadenia. Na pretekárskych tratiach a bežných cestách sme vyskúšali stovky kombinácií pneumatík, bŕzd a diskov kolies, aby sme našli ideálnu kombináciu pre daný podvozok a zabezpečili, že budete so svojím vozidlom prepojení.

Kabína zameraná na vodiča
Pretekmi inšpirovaná ergonómia
Hlboké športové sedadlá s výrazným bočnými opornými bodmi vás budú držať pri zatáčaní. Čalúnenie Alcantara® zlepšuje úchop volantu. Na volante sa dokonca nachádza červená značka inšpirovaná pretekmi rally a drift, aby ste vedeli, ako máte natočený volant. V kokpite Nismo sa vozidlo a vodič stávajú jedným celkom.

Dedičstvo inovácií
História vytrvalosti
História pretekov sa pre značku Nissan začala pred viac ako 80 rokmi a pretrváva dodnes. Je to úžasný príbeh oddanosti, výziev a vášne pre tento šport. Tu je niekoľko kľúčových okamihov.

Súťaž niečo začína, inovácia to urýchľuje
Rýchlostná cesta Tamagawa
Už v druhom ročníku sa prejavila vášeň pre motošport. Na 1 200-metrovej oválnej dráhe v blízkosti Tokia, využíva značka Datsun – pôvodná značka spoločnosti Nissan, ktorá sa neskôr oficiálne premenovala na Nissan – v pretekárskom vozidle NL75 nový preplňovaný motor s rozvodom DOHC, aby následne zvíťazila pred ostatnými, oveľa väčšími zahraničnými vozidlami a začala písať legendu s názvom „Ničiteľ obrov“. Súčasne odštartovala tradíciu učenia sa z pretekov a prinášania výsledkov do vozidiel na bežné používanie.

Úspešné dokončenie 19-dennej výzvy, ktorú iní nezvládli
Austrálska rally
V boji so zlými cestami, záplavami a extrémnymi teplotami si Nissan znovu vylepšil reputáciu odolnosti prvým miestom v „svetovo najťažších pretekoch rally“ na austrálskom kontinente. Za volantom sedel Yasuharu Nanba, ktorý sa neskôr stal prvým prezidentom divízie Nismo. Polovica účastníkov preteky s dĺžkou 16 600 km nedokončila – trať bola taká náročná, že sa už nikdy znovu nejazdila.

Nissan Skyline predbieha Porsche a inšpiruje celú generáciu
Šok v Suzuke
Svetový výkon. Skyline GT si vyslúžil pole position pri kvalifikácii na Veľkú cenu Japonska v roku 1964 a potom predbehol Porsche 904 Carrera GTS, čím sa ujal vedenia v týchto pretekoch. Tento okamih bol prekvapením nielen pre Porsche, ale stal sa jedným z vrcholných okamihov pre motoristický šport a samotné Japonsko.

Nový kontinent – nové rekordy
240Z v USA
V roku 1970 bol model 240Z favoritom medzi súkromnými pretekármi a začal tradíciu zbierania vavrínov v skupine sériových vozidiel SCCA C Production. Model Z dosiahol v rokoch 1970 a 1971 víťazstvo v národných pretekoch sériových vozidiel skupiny C. Legenda s písmenom Z pokračuje víťazstvom modelu 350Z v pretekoch Touring 3 na národnom šampionáte SCCA National Championships 2016, čím získal 100. titul SCCA Runoff pre značku Nissan – a stal sa prvou značkou v histórii SCCA, ktorá dosiahla takýto úžasný úspech.

Návrat kráľa
Návrat GT-R
Po opätovnom začatí výroby modelu GT-R v roku 1989 sa toto vozidlo vracia s odvetou, keď v roku 1990 predbieha všetkých súperov a vyhráva svoje prvé preteky. Vozidlo sa stalo jedným z najdominantnejších pretekárskych áut v pretekoch All-Japan Touring Car Championships a do roku 1993 získava dovtedy nedosiahnutých 29 víťazstiev v rade za sebou. Tento model sa stal svetovým fenoménom, v roku 1991 vyhral 24-hodinové preteky Spa Francorchamps. V Austrálii získava GT-R titul v rokoch 1991 a 1992 a s ním aj prezývku „Godzilla“.

Smerom k novým výzvam
Úspechy v skupine C
Svojou účasťou v skupine C v Japonsku od roku 1984 si vozidlo Nissan vytvorilo pôsobivé renomé vrátane troch víťazstiev v rokoch 1990 až 1992. Potom ako tím v roku 1991 vyvinul vlastný podvozok, jazdci Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino a Toshio Suzuki dosiahli v roku 1992 významné víťazstvo v prestížnych 24-hodinových pretekoch v Daytone s modelom R91CP.

Umiestnenie na pódiu
24-hodinové preteky Le Mans
V rámci programu Le Mans, ktorý začal v roku 1986, sa vozidlo Nissan R390 GT1 1998 vyvinuté divíziou Nismo vydalo na najlegendárnejšie vytrvalostné preteky. Vďaka 3. miestu v triede GT1 stál po prvý raz japonský tím na pódiu v Le Mans. Okrem toho z 10 vozidiel, ktoré dokončili preteky v triede GT1, boli 4 vozidlá Nissan.

Fairlady Z GT500 si ide po víťazstvo vo svojom debutovom roku
All Japan GT Championship 2004
Následník modelu Skyline GT-R R34, model Fairlady Z, veľmi rýchlo potvrdil svoju konkurencieschopnosť víťazstvom v úplne prvých pretekoch. O jeho víťazstvo sa zaslúžili jazdci Satoshi Motoyama a Richard Lyons. Fairlady Z zvíťazil aj v 6. kole, vďaka čomu pre tím Nissan získal cenu pre tímy v danej sezóne a Motoyamovi a Lyonsovi cenu jazdcov.
Motošport
Neustále napredovanie v pretekoch

GLOBÁLNY MOTOŠPORT
Majte prehľad o tom, kde pretekáme, o našich vozidlách a o čom sa diskutuje.

NOVINKY NISMO
Získajte najnovšie správy zo sveta motošportu Nissan.

TV kanál Nismo
Sledujte najnovšie informácie zo sveta Nismo od jedných pretekov k druhým.
Komunita Nismo
Jedzte, spite, dýchajte v štýle Nismo
Miesto na zdieľanie, prijímanie a užívanie si. Vitajte v domove najvášnivejších nadšencov na celej planéte.
Nismo Driving Academy
Dodajte svojmu výkonu rýchlosť
Ideálny spôsob, ako nájsť vlastné hranice a limity vášho Nissanu Nismo. Okrem toho si zlepšíte svoje zručnosti v bezpečnom prostredí.
Cestné vozidlá Nismo


REKLAMNÉ PREDMETY NISMO
Prejavte svoje nadšenie pre Nismo touto unikátnou kolekciou výkonom inšpirovaných predmetov.